Článek
Z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou Dieselgate našla automobilka Škoda Auto zatím řešení pro prvních tři sta tisíc kusů. Třetina z nich, zhruba sto tisíc aut, již navštívila servis, kde jim upravili software řídící jednotky, uvedl dnes předseda představenstva firmy Bernhard Maier.
Zatím úřady schválily řešení pro vozy s dvoulitrovými motory TDI předchozí generace u modelů Superb, Octavia a Yeti. „Očekáváme, že ho brzo schválí i pro vozy 1,2 a 1,6 TDI," dodal Maier.
Skandál vypukl v září 2015
Americká Agentura pro životní prostředí v roce 2015 obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídící jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.
Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě.