Článek
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard Kč). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515 300 vozů, informovala dnes firma v tiskové zprávě.
Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody. Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, firma tak musí rušit řadu směn, během dvou týdnů téměř zcela zastavila výrobu.
Provozní výsledek se v porovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšil o 327,2 procenta na 974 milionů eur (asi 24,8 mld. Kč). Investice naopak klesly o 24,9 procenta na 196 milionů eur (necelých pět miliard Kč).
Dokonce se nám podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií.
„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií. Blahopřeji všem zaměstnancům Škoda Auto k tomuto vynikajícímu společnému výkonu,“ řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v prvním pololetí v Rusku, a to o 54,3 procenta, v Indii o 31,2 procenta, ve východní Evropě o 35 procent a západní Evropě o 30,9 procenta. V Německu, na svém celosvětově největším trhu, si automobilka ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 procenta na 75.900 vozů. Na domácím českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 procenta na 44 000 vozů. Naopak v Číně dodávky zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 procenta na 44 000 vozů.
Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí letošního roku tradičně Octavia, kterých firma zákazníkům dodala 121 000, meziročně o 9,3 procenta více. Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenalo nejmenší SUV značky Kamiq, jehož dodávky vzrostly o 40,4 procenta na 73 700 vozů. Nárůst prodejů zaznamenaly všechny aktuální modely značky.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.