Hlavní obsah

Situace je donutila. Košík.cz od zítřka rozváží po celém Česku

Rozhovor s ředitelem Košík.cz Tomášem Jeřábkem.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

Kromě používání videokonferencí, šití a domácí výuky se Češi v době karantény naučili i nakupovat online. Aby byla uspokojená mimořádná poptávka, začaly potraviny prodávat i zcela nové firmy. A původní hráči expandují.

Článek

V době bezprecedentních vládních opatření se zcela nečekaně a mimořádně zachovali i čeští zákazníci. Jejich poptávka několikanásobně převýšila nabídku online potravin. Nově je tak začaly nabízet například firmy, které původně prodávaly především elektroniku. Velcí hráči své plány na expanzi spustili i o několik měsíců dříve. Výjimkou není ani online supermarket Košík.cz, který začne být od úterý 12. května dostupný po celé České republice.

„Hlavním spouštěčem byla aktuální situace. Projekt jsme připravovali už dlouho, ale tato situace nás trošku popostrčila a urychlili jsme ho. Zvládli jsme to za zhruba šest týdnů, investice byla v jednotkách milionů korun,“ popisuje v rozhovoru pro Seznam Zprávy ředitel firmy Tomáš Jeřábek.

Nový sklad i brand

Vznikl proto zcela nový sklad ve středočeských Jirnech a firma vsadila také na rebrandig. Celočervené polepy ustoupí barevným texturám, které budou reprezentovat jednotlivé druhy sortimentu. Expanze bude podpořená novým sloganem „Vyber, klikni, vychutnej“.

Na rozdíl od jiných odvětví teď trh s online nákupy potravin zažívá zlaté časy a růst by měl i nadále. Dle analýz, se kterými Košík.cz počítá, by měly právě online supermarkety tvořit deset procent trhu, což je zhruba 50 miliard korun. Zkušenosti opírají o chování zákazníků v Číně, Koreji nebo v Japonsku.

Tomáš Jeřábek se proto neobává ani stále větší konkurence: „Konkurence je zdravá. To, že se některé subjekty zaměřily dle nás krátkodobě na prodej potravin nebo podobného sortimentu, podle mě opadne. V době krize, kdy nebylo vůbec možné nakoupit online, tyto subjekty fungovaly, ale z dlouhodobého hlediska si myslím, že to nebude úplně funkční.“

Přibude i obří jídelna

Dalším velkým plánem, jenž si Košík.cz nadělil ke svým pátým narozeninám, je vznik obří jídelny, kterou plánuje na září tohoto roku. Zasytit by měla několik desítek tisíc zákazníků denně. A právě na trhu s hotovými jídly cítí Tomáš Jeřábek velkou příležitost. Ambicí je pokrýt také jimi celou Českou republiku.

„Projekt s hotovými jídly už jsme spustili. Na začátku jsme začali zásobovat především důchodce a rodiny s dětmi, kteří byli doma v karanténě, teď celý projekt spouštíme pro Prahu a střední Čechy,“ říká Jeřábek.

Doporučované