Článek
„Personálně, materiálně i technicky jsme na zimu připraveni, takže máme veškerý počet řidičů a personálu, který potřebujeme na zajištění zimní údržby. Máme připravené posypové vozy a máme navezený materiál na zimu. To znamená jak posypovou sůl, tak písky i drtě,“ uvedla náměstkyně ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Lenka Holovská.
Doplnila, že silničáři udržují zhruba stejný počet kilometrů vozovek jako v loňském roce. V případě kalamity si pak správa najímá traktorové škrabky.
Problematický úsek se nachází na silnici číslo sedm směrem na Horu svatého Šebestiána na Chomutovsku. Loni v zimě tam několikrát vznikly kolony kamionů poté, co nasněžilo. Většinou se pak musí silnice uzavřít pro vozidla nad 3,5 tuny. „Pracovníci to musí nejprve projet dole, potom jedou nahoru. Vypomáhají nám i silničáři z Lounska,“ řekl vedoucí chomutovského provozu Vladislav Smetana. Doplnil, že než silničáři obstarají silnice v obci, některý z kamionů na kopci zapadne, a vytvoří se tak kolona.
Na Chomutovsku mají na letošní zimu připravených více než 4000 tun posypových materiálů. Loni však trápil silničáře mnohdy i dlouhodobý výpadek personálu kvůli koronaviru. Podle Smetany mají teď zaměstnanci směny tak, aby se nepotkávali. „Jeden odjede pryč, za nedlouho nastoupí nová směna a mezi tím, co odjíždí, přijede první směna,“ uvedl vedoucí. Doufá, že letos pomůže i proočkovanost.