Článek
V případě extrémně silných dešťů by se mohla půda sesunout, podobně jako před osmi lety, když se dálnice teprve stavěla.
Na svahu zůstaly zbytky po stavbě, jde převážně o hlínu. „Sami experti říkají, že je to prakticky nemožné, ale v případě naprosto extrémních srážek by mohlo pod zatížením tohoto materiálu někde dojít k tvorbě kluzných ploch,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. V rámci geologické prevence silničáři přistoupili k odtěžení zeminy. Na místě budou pracovat zhruba do konce září.
Místem denně podle mluvčího projede okolo 30 tisíc vozidel, také z toho důvodu komunikaci hlídá 500 čidel, z nich je 120 v hloubkových vrtech. Podle Rýdla dokážou zaregistrovat pohyb masy v řádech zlomku milimetru.
Svah se sesunul na rozestavěnou dálnici po deštích v roce 2013. Poškodil také část železniční trati mezi Úpořinami s Chotiměří.