Článek
Mobilní telefon je dnes naším neustálým společníkem. Máme ho u sebe častěji než peněženku nebo platební kartu. Není proto divu, že v posledních letech strmě roste počet lidí, kteří chytrý telefon používají i k placení, byť nejoblíbenějším způsobem jsou stále platební karty.
Hotovost na druhé straně zákazníci vnímají spíš jako zálohu pro případ, že někde nemohou zaplatit bezhotovostně. Pouhým přiložením karty nebo mobilu, tedy bez počítání bankovek a mincí, si lidé zvykli platit nejen velké nákupy, ale také u lékařů, u stánků, na tržištích nebo za služby řemeslníků.
Aplikace PayPhone pro podnikatele
KB SmartPay proto všem podnikatelům a obchodníkům nabízí jednoduché řešení – mobilní aplikaci PayPhone. Tato aplikace promění telefon nebo tablet s operačním systémem Android na platební terminál, který je k dispozici kdykoliv a kdekoliv.
„Je to velmi snadné, rychlé a bezpečné. Proč se připravovat o tržby tím, že neumožním platbu způsobem, který preferuje většina lidí? Zkušenosti ukazují, že obchodníci mohou přijít až o 18 % příjmů, pokud nepřijímají bezhotovostní platby od svých zákazníků,“ říká Jitka Palatová, generální ředitelka KB SmartPay, jež je poskytovatelem PayPhone.
18 %
až o tolik příjmů se připravují obchodníci, pokud nepřijímají karty.
Z výzkumu společnosti Mastercard vyplývá, že dvě třetiny zákazníků by od nákupu odradil fakt, že obchodník nepřijímá platební karty. Polovina by si příště vybrala k nákupu jiné místo. Platební karty u sebe nebo nahrané v mobilu či hodinkách nosí víc než 90 % Čechů, vydaných karet je v České republice rekordních 15 milionů.
Podnikatelé jsou pro digitalizaci
Šest z deseti podnikatelů a malých firem sice míní, že digitalizace je důležitým faktorem pro další úspěšné podnikání, jedním dechem ale poukazují na překážky – nutné vstupní náklady, nedostatek času a nepřehledný vývoj technologií. To vyplývá z průzkumu Mastercard.
Aplikace PayPhone zmiňované bariéry odbourává. Díky projektu Česko platí kartou lze získat platební terminál do mobilu až na 12 měsíců zdarma. Neplatí se jednorázové ani měsíční poplatky, nevznikají ani extra náklady na další mobilní telefon. Zavedení a zprovoznění aplikace v mobilu nebo na tabletu je snadné a rychlé. Stačí mít systém Android s technologií NFC, která umožňuje bezkontaktní platby.
„Aplikace PayPhone je řešení, které reaguje na poptávku zákazníků i požadavky obchodníků. Poskytuje oběma stranám flexibilitu a snadno se implementuje. PayPhone je vhodný zejména pro drobné živnostníky a malé firmy, kteří potřebují mít terminál po ruce nebo při svém podnikání hodně cestují. A pokud již platební terminály využívají, tak jim aplikace přímo v mobilu otevírá další možnosti podnikání,“ vysvětluje Jitka Palatová z KB SmartPay.
Proč by měl mít podnikatel terminál přímo v mobilu?
- Přijímání bezhotovostních plateb zvyšuje tržby a průměrnou výši útraty.
- Platební terminál může přilákat nové zákazníky.
- Kartou a mobilem platí stále více lidí, hotovost je naopak na ústupu.
- Aplikace PayPhone přehledně eviduje všechny transakce.
- Terminál v mobilu lze využít kdekoliv, třeba přímo u zákazníka.
KB SmartPay je obchodní značka, která poskytuje služby spojené s přijímáním platebních karet v obchodech i na internetu. Jde o obchodní alianci Komerční banky a společnosti Worldline, evropského lídra s bohatými zkušenostmi v oblasti bezhotovostních plateb. Worldline je regulovanou platební institucí registrovanou v Belgii a obchodovanou na burze v Paříži.