Článek
Již deset let tu pod rukama tří generací stolařů vznikají kromě jiného masivní dřevěné květináče, truhlíky či vyvýšené záhony s duší. Jak sami říkají, důležitá je víra v poctivé řemeslo.
Poctivá ruční práce je mantrou firmy Stolárna na statku. Základním principem je výroba z masivního dřeva starými truhlářskými postupy a převod těchto technologií do široké výroby. V čem tkví úspěch firmy, kde ožívá český stolařský duch?
Od truhlíku k saunám. Každý výrobek je ve svém detailu precizní
Stolárna na statku se v současnosti zaměřuje především na výrobu vyvýšených záhonů. A to tak poctivě, že se dokonce začali věnovat zahrádkaření právě ve vyvýšených záhonech. O své praktické zkušenosti se pak dělí se zákazníky na blogu a ve svém magazínu. Těm touto cestou usnadňují zakládání záhonů a pěstování zeleniny či ovoce.
Stolárna na statku postupně rozšiřuje své portfolio výroby tak, aby měla v každé sezoně silný produkt.
Naším základním přesvědčením je, že některé techniky a postupy již byly vymyšleny. Jen byly jako důsledek globalizace a nároků na logistiku potlačeny a zapomenuty a kvůli pracnosti se již moc nepoužívají. My to ale vidíme jinak: Vracíme se zpátky k podstatě věci, do doby, kdy věci měly duši, kdy výrobek nebyl jen krátkodobým potěšením na rok nebo dva.
Každý výrobek prochází pečlivým procesem ruční výroby, při kterém jsou využívány tradiční truhlářské techniky bez použití vrutů, pouze s využitím spojů čepu a dlabu nebo do drážky. Know-how Stolárny na statku spočívá v kombinaci starých technik a moderních výrobních postupů. Zákazníkům výrobky dodávají v profesionálně smontovaném stavu. I to je důvod, proč mají tyto výrobky opravdu dlouhou životnost a výjimečnou pevnost.
Cílem firmy je vyrábět kvalitní výrobky ze dřeva, s maximálním důrazem na obnovitelnost, ekologii a udržitelnost konceptu. Stolárna na statku dnes nabízí 800 výrobků ve 25 kategoriích:
- květináče, truhlíky, vyvýšené záhony,
- vybavení prodejen z masivu,
- nábytek ze 100 let starých trámů,
- zahradní domky, altány nebo psí boudy,
- sauny, vířivky, pergoly, garážová stání a další.
Specialitou je kompletní nábytkové zařízení prodejny. Z masivního dřeva vyrábí prodejny všech typů (farmářské potraviny, pekárny, módní butiky, kavárny a jiné). Prodejny řeší kompletně od návrhu až po realizaci. Jsou schopni zákazníkům poradit se vším, od barev použitých v interiéru až po rozmístění světel.
Stolárna na statku1/4
TIP: Vyberte si z množství masivních dřevěných výrobků na e-shopech na-statku.cz a am-bauernhof.de. Výrobky ze Stolárny na statku naleznete také na e-shopech firmy Hornbach nebo Demigarden.
České kořeny prorůstají až do zahraničí
To, že někde vzniká něco kvalitního a s českým puncem, se jen tak neutají. Jméno této stolařské firmy se během pár let dostalo do povědomí zákazníků nejen v Česku, její pověst překračuje hranice. Své výrobky dodávají do deseti zemí Evropské unie, a truhlářskou práci tak nabízí i na západních trzích.
Díky obrovskému zájmu o jejich výrobky se lidé ze Stolárny na statku spojili se zkušenými truhláři z Estonska, Litvy, Slovenska, Lotyšska a z celé Moravy. Některé výrobky zadávají specializovaným firmám, čímž získávají dlouhodobé zkušenosti a diverzifikují riziko výkyvů poptávky.
Naše produkty se prodávají po celé Evropě. Zpracovali jsme certifikaci již v devíti světových jazycích, vyladili logistiku, nastavili národní standardy ochrany přírody, a tak se nám daří prodávat po celé Evropě.
Expedicí výrobku to nekončí
Co má tato firma „navíc“, je jejich péče o zákazníka nad rámec běžných služeb. Aby mohli svým zákazníkům dobře poradit, na svém facebookovém profilu pravidelně umísťují videa o svých výrobcích, systému výroby a také tipy na správné používání.
Zlato ani nemovitosti nefrčí. Investice do dřeva je smysluplná a udržitelná
Zakázek má tato stabilní česká firma více, než je schopna odbavit. Proto by ráda investovala do dřeva a výrobních strojů, které zůstanou jejím majetkem. Díky investicím by rovněž zajistila vyšší zásoby dřeva a rozšířila nabídku služeb o jeho prodej. Stolárna na statku proto široké veřejnosti nabízí možnost investovat do její výroby prostřednictvím dluhopisů s ročním výnosem od 12 do 16 % p. a.
Tato investice nejenže přináší finanční zhodnocení, ale přispívá také k vytváření ekologicky udržitelného systému výroby z přírodních materiálů. Součástí je samozřejmě i používání ekologických barev na bázi vody nebo přírodních olejů.
„Naše společnost se připojila k principům trvale udržitelného rozvoje tím, že vracíme spotřebovaný materiál, tzn. v našem případě dřevo, zpět do přírody. Máme spočteno, kolik ročně spotřebujeme dřeva, a stejné množství stromů vysadíme. Rovněž používáme výhradně certifikovaný materiál,“ vysvětluje Jiří Janeček.
Proč investovat do dřeva se Stolárnou na statku?
- Dlouholetá stabilita: Skupina Stolárna funguje již deset let. Není to start-up, ale zavedená výrobní firma.
- Reálný a ekologický produkt: Vyrábí ekologické a trvale udržitelné produkty s dlouhou životností. Spojují tradiční techniky se současnými inovacemi.
- Certifikovaná kvalita: Jejich výrobky získlay jako první v České republice nejvyšší možnou certifikaci v oboru – FSC©.
- Velká poptávka: Mají více objednávek, než zvládnou vyrobit, a uzavírají pouze omezený počet kontraktů. V případě rozšíření kapacity můžou téměř ihned zdvojnásobit objem zakázek.
- Nadstandardní vztah s investory: Investorům nabízí VIP podmínky, včetně slev na výrobky, personifikaci produktů a zkrácení výrobních lhůt.
- Prokazatelné plnění závazků: Od roku 2022 úspěšně a včas vyplatili dvě emise dluhopisů.
Příklady investice
Investice (Kč) | Celkový výnos za 38 měsíců (Kč) | Z toho roční výnos až 16 % (Kč) | Z toho bonusový výnos 4 % (Kč) | Minimální garantovaný výnos 12 % (Kč) | Sleva na produkty Stolárny na statku s.r.o. |
---|---|---|---|---|---|
50 000 | 25 300 | 8 000 | 2 000 | 6 000 | 5 % |
100 000 | 50 600 | 16 000 | 4 000 | 12 000 | 10 % |
200 000 | 101 200 | 32 000 | 8 000 | 24 000 | 15 % |
500 000 | 253 000 | 80 000 | 20 000 | 60 000 | 20 % |
„Již deset let jsme plně funkční firma s obratem 70 milionů korun a v roce 2025 dosáhneme obratu (podloženo již dnes objednávkami) 120 až 140 milionů korun. V roce vyplacení tak bude náš závazek pouze 10 procent z obratu firmy. Takto kvalitně zajištěných projektů na trhu doopravdy moc není,“ uzavírá Jiří Janeček.
Věděli jste, že…?
Ačkoliv je firma již třetím rokem dodavatelem pro celou síť HORNBACH EU, dodává i do široké sítě zahradnických center v Rakousku a v České republice. Používají 3D vizualizaci projektu, aby svým velkoobchodním partnerům pomohli získat představu, jak bude vypadat jejich prodejna s dodaným sortimentem. Detailní 3D projekt nabízí zdarma také každému individuálnímu zákazníkovi.