Článek
Nakupování přes internetové obchody je v současnosti velmi populární. Nese to s sebou mnoho výhod, ale je potřeba znát také nevýhody a včas se jim vyhnout.
Nenakupujte jen o víkendu
Nejvíce času na nakupování máme přirozeně o víkendu. Přes sobotu a neděli se ale kvůli tomu často nahromadí tolik zásilek, že i tu vaši může e-shop expedovat později, než kdybyste ji objednávali v týdnu. Pokud tedy chcete balíček obdržet rychle, nakupujte ideálně v první polovině týdne. Pokud e-shop předá váš balíček dopravci včas, měli byste ho obdržet do dvou pracovních dnů, u některých i dříve. DPD dokonce většinu balíčků doručí do 24 hodin od převzetí od e-shopu.
Nevíte, jestli budete doma? Zvažte box nebo výdejní místo
Pokud si nejste jisti, jestli budete moci svou zásilku převzít, vyzkoušejte doručení rovnou do samoobslužného boxu nebo na výdejní místo Pickup. Balíček tam na vás počká a vy se tak nemusíte stresovat, že kurýra nestihnete. Navíc samoobslužný box funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu, takže je jen na vás, kdy si balíček vyzvednete. A nemusíte se bát, boxů je dost a rostou jako houby po dešti. Třeba balíkový přepravce DPD doručuje do více než 1 100 boxů po celém Česku.
Ujistěte se, zda je zboží na skladě
Pokud chcete mít balíček doma opravdu co nejrychleji, jedna z nejdůležitějších věcí, kterou byste měli sledovat před samotným nákupem, je dostupnost zboží. Někteří prodejci ho totiž vůbec nemusí mít na skladě, a uvádějí proto dostupnost v řádu dnů, někdy dokonce i týdnů. Často se stává, že je tato informace uvedena drobným písmem, a tak velmi snadno přehlédnutelná.
Volte dopravce, který vám umožní změnit místo nebo termín doručení
Pokud už jste si objednali doručení kurýrem a zjistili jste, že se vám plánovaný termín doručení nakonec nehodí, ověřte si, zda váš dopravce nabízí změnu místa doručení do boxu nebo na výdejní místo. Pokud totiž už víte, že nebudete doma a kurýr vás nezastihne, může se prodloužit doba, než budete mít balíček v ruce. A to je zbytečné, když si můžete kdykoliv zaskočit do samoobslužného boxu a během několika sekund mít vše vyřízeno a svůj balík u sebe. Navíc je to ekologické – ušetříte tím kurýrovi i několik cest a pomůžete tak snížit emise, které by jeho dodávka vytvořila.
Doprava zdarma není vždy zadarmo
E-shopy často nabízejí dopravu zdarma od určité utracené částky, některé dokonce i na nákup v hodnotě pár korun. To v některých případech může znamenat, že služba, kterou si e-shop objednal u přepravní společnosti, nemusí obsahovat všechny benefity, na které jste zvyklí. Například některé e-shopy u přepravních společností nakupují dopravu, která vůbec není určena pro koncové zákazníky, ale naopak pro firmy. S tím má zkušenost například DPD:
„Stává se, že e-shopy nenabízejí svým zákazníkům náš produkt Private, který je určen pro soukromé adresy, ale naopak službu Classic, která slouží primárně pro přepravu mezi firmami. Zákazníkovi proto nepřijde například smska s naším unikátním jednohodinovým doručovacím intervalem. S tímto nešvarem se setkáváme poměrně často a moc nás mrzí, že někteří zákazníci dávají vzniklou situaci za vinu nám, i když ji bohužel můžeme jen těžko ovlivnit. Je čistě v rukou e-shopů, jakou dopravu zvolí a jakou koncovou cenu za ni nastaví,“ vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD.