Hlavní obsah

Nejvyšší šéf VW bude v Praze řešit výrobu ve Škodě i továrnu na baterie

Foto: Profimedia.cz

Nejvyšší šéf koncernu VW H. Diess přijíždí řešit stojící výrobu ve Škodě Auto i projekt Gigafactory.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Herbert Diess přijede 11. října do Česka. Původně měl jednat hlavně o plánované továrně na baterie, řešit bude ale i odstávku výroby.

Článek

Nejvyšší šéf VW Herbert Diess dorazí do Česka přesně v den, kdy Škoda Auto ruší první směny. Výroba se zastaví i o den později v úterý, a to ve všech provozech výroby aut v Mladé Boleslavi i Kvasinách.

Situace v podniku se tak stane důležitým tématem jednání v Česku. Hned v pondělí dopoledne se Herbert Diess sejde s premiérem Andrejem Babišem (ANO) a také ministrem průmyslu, obchodu a dopravy Karlem Havlíčkem (za ANO).

„Sejdu se s ním společně s premiérem a pak s ním mám ještě pracovní oběd a brífink. Se Škoda Auto jsem v denním kontaktu, v pondělí budeme mít jednání i k aktuální situaci s dodávkami čipů,“ uvedl ministr Karel Havlíček pro Seznam Zprávy.

Že v továrně akutně chybí čipy, podnik avizoval už před několika dny. Výrobci v Asii kvůli nejnovějším ohniskům koronavirové pandemie výrazně snížili jejich výrobu a továrnám chybí dodávky.

„Této globální krizi se nedokáže vyhnout ani společnost Škoda Auto. Také my budeme muset výrobu výhledově od 42. kalendářního týdne do konce roku výrazně omezit, případně úplně zastavit,“ informoval Tomáš Kotera, vedoucí komunikace Škoda Auto.

Automobilka se tak chce v příštích týdnech soustředit na dokončení rozpracovaných vozů, na které čekají zákazníci.

„Naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců,“ řekl Tomáš Kotera za Škodu Auto.

Nakonec tedy odstávka přišla ještě o několik dnů dřív. V reprezentační budově Škoda Auto se šéf koncernu VW sejde i s manažery podniku.

Setkání se zúčastní také předseda odborů ve Škodě Auto Mladá Boleslav Jaroslav Povšík. Jak řekl pro Seznam Zprávy, jde o dlouhodobě plánovanou návštěvu. Jednotlivé značky v rámci koncernu soupeří o to, jaké typy vozů se kde budou vyrábět. „Velmi rádi bychom zachovali čtyři až pět modelů elektrovozů. V tuto chvíli se řeší především konkurence mezi Škodou Auto a Seatem,“ doplnil Jaroslav Povšík.

První pracovní den po volbách čeká členy vlády také strategické jednání o plánované výstavbě továrny na výrobu akumulátorů do elektromobilů na území Česka. Už letos na jaře kabinet oznámil, že o projektu, označovaném jako Gigafactory, jedná právě s Volkswagenem. Koncern totiž plánuje mít do roku 2030 v Evropě hned šest továren na baterie.

Doporučované