Článek
Za volant vlastní alternativní taxislužby se už nejméně jednou zkušebně posadil. Šéf Uberu, Dara Khosrowhshahi, si dává prý záležet, aby vztahy s řidiči v jeho podniku byly dobré nebo tak alespoň vypadaly. Už v dubnu 2018 přiznal, že práci mají opravdu náročnou.
Ředitel známé značky ale nezůstal jen u volantu. Teď o víkendu nasedl i na kolo a vyzkoušel si, jaké to je rozvážet jídlo pro Uber Eats. Se svými výsledky se neváhal pochlubit také na sociálních sítích. Odhalil tak, že za 3,5 hodiny, co byl online, si za deset jízd vydělal se spropitným přes 106 dolarů, a na hodinu tak bral skoro 30,5 dolaru.
Zaměstnanci v restauracích byli neuvěřitelně milí, a to pokaždé. A bylo to rušné!
„Strávil jsem pár hodin rozvozem pro Uber Eats. San Francisco je absolutně nádherné město. Zaměstnanci v restauracích byli neuvěřitelně milí, a to pokaždé. A bylo to rušné!“ sdílel šéf firmy v sobotu na svém twitterovém účtu.
Šest tisíc dolarů na hodinu
Oproti tomu, jaký měl jako ředitel společnosti plat loni, to je úplný zlomek. Přestože příjem Khosrowhshahiho se v loňském covidovém roce snížil o 71 procent, pořád mu na účet přiteklo až 12,2 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 261,5 milionů korun. Na jeden pracovní den to dělá více než 48,4 tisíce dolarů a na hodinu tak něco málo přes šest tisíc dolarů.
Rozvozem pro Uber Eats si tak šéf celé společnosti vydělával asi půl procenta svého platu coby šéfa firmy. Na sociálních sítích přesto vzbudil pozdvižení tím, že 30,5 dolaru na hodinu se některým lidem zdálo až jako přestřelená částka. Alespoň u dovážení jídla se totiž platy pohybují podstatně níž, a to i v San Franciscu, kde firma sídlí a kde Khosrowhshahi službu sám testoval.
Kolik berou lidé u Uberu?
Podle dat nezávislé společnosti Glassdoor berou řidiči při rozvozu jídla za najeté kilometry, doručení, včetně tuzéru od 12 do 18 dolarů, čímž těsně balancují kolem prezidentem Joem Bidenem prosazované hranice minimální mzdy v USA. Řidiči alternativní taxislužby pak berou asi 25 dolarů.
Uber si pro rozvoz ale sjednává externí pracovníky, co si sami zajišťují nejenom svůj dopravní prostředek, ale třeba i většinu zdravotní péče. Pracovní podmínky ve firmě tak i přes Khosrowhshahiho dvoudenní snažení, při kterém druhý den prý „nebyl tak dobrý jako den č. 1,“ stále podléhají kritice.