Hlavní obsah

Šéf Mall.cz: Problémem internetových obchodů jsou hlavně doručovatelé. Zákazníky občas zklamou

Jakub Havrlant, šéf Mall.cz, o tom, proč mají Češi rádi slevy i dovoz potravin domů.Video: Pavel Cyprich

Seznam Zprávy natočily rozhovor s Jakubem Havrlantem mimo jiné o tom, proč mají Češi tolik rádi slevy a zalíbil se jim dovoz potravin domů.

Článek

„Každý má rád dobrý ‚deal‘,“ odpovídá jeden z nejmocnějších mužů českého internetu na otázku, proč mají Češi tolik rádi slevy. Sedíme přitom ve skladu druhého největšího tuzemského e-shopu Mall.cz, kterému 33letý Jakub Havrlant mimo jiné šéfuje.

Snad všechny internetové obchody se tenhle týden snažily zákazníky přimět k nákupu pomocí slev. Na pátek 24. listopadu totiž připadl takzvaný Black friday, tedy tradiční den cenových srážek, jenž má své kořeny v USA. Jenže z jediného dne se nejenom v Česku stal postupem let slevový týden a e-shopy si slibují růst zisků nejméně o desítky procent.

Desítky až stovky milionů plus

V řeči čísel jde pak o zvýšení tržeb v řádech desítek až stamilionů korun.

Vlivem velké konkurence drží internetové obchody celkem nízké marže a generují zisk hlavně díky objemu tržeb. Třeba největší tuzemský e-shop Alza.cz měl za loňský rok obrat 17 miliard korun, jeho zisk se přitom pohybuje kolem půl miliardy. V roce 2015 to bylo necelých 600 milionů při tržbách kolem 14 miliard korun.

Mall.cz, jak v rozhovoru říká Jakub Havrlant, je i přes podobně velký obrat dokonce ve ztrátě. Havrlant to vysvětluje hlavně zvýšenými investicemi do změn, kterými obchod prochází.

Na celý rozhovor, ve kterém je řeč i o tom, proč skončil rozvozce potravin Koloniál a jak se změnil český internet za posledních 10 let, se podívejte ve videu nad článkem.

Doporučované