Článek
„O zimní údržbu se stará dohromady osm lidí, lodní kapitáni a pomocníci. Náklady na údržbu všech lodí přesahují průměrně čtvrt milionu korun,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Brněnský dopravní podnik vlastní sedm lodí. „Pět pochází z let 2010 až 2012, jednopalubová loď Brno z roku 1949 a nově opravená loď Morava z roku 1955. Jejich servis obnáší demontáž baterií, odvodnění, prohlídku podponorých částí, kormidelních a požárních systémů nebo ovládací elektroniky, dále obnovu venkovních nátěrů a palubního vybavení. U lodi Brno se chystáme v zimě vyměnit zastaralý elektrosystém řízení za nový,“ uvedla Tomaštíková.
Plavební sezona na Brněnské přehradě skončila v neděli. Vlivem koronavirové pandemie byla o šest týdnů kratší, přesto lodě převezly jen o dva tisíce méně cestujících než loni, a to 243 000. Příští sezona pravděpodobně začne tradičně v dubnu. Dopravní podnik chystá oslavy a speciální akce k 75. plavební sezoně.