Hlavní obsah

Samopaly, kvízy či joja. Tak po lidech hladové firmy lákají uchazeče

Foto: Iva Špačková, Seznam Zprávy

Drobné dárečky využívají pro získání lidí do svých řad jednotlivé firmy, ale i odbory.

Firmy hledají pracovníky. Nabízejí slušný plat, zajímavou práci a dobré pracovní podmínky. Podprahově se snaží získat jejich sympatie i drobnými dárky, elegantní vizáží a atraktivními artefakty. Pomáhá to, ukázal veletrh práce.

Článek

Pláštěnky, deštníky, hrnky, společenské hry do kapsy, sladkosti, ale i světélkující joja, pamětní „mince“ a symboly síly v podobě zbraní, fešných uniforem a silné motorky – to vše jsou artefakty, které mají přitáhnout pozornost lidí ke konkrétnímu zaměstnavateli, navodit pocit přátelského prostředí či obdivu a získat si jejich sympatie.

Ačkoliv drobné dárky nemají takřka žádnou hodnotu, emočně působí dobře – lidé si je odnášejí jako suvenýry, a pokud si firma získá jejich pozornost i milým vystupováním u stánku, spojí si její jméno s příjemnými pocity. To samo o sobě neznamená, že by se rozhodli ve firmě pracovat, ale zmíní se o ní třeba pozitivně před známými, a to už se počítá, protože síla značky roste.

Že to takto funguje, dokazovali návštěvníci veletrhu Profesia days v Letňanech, kteří chodili mezi stánky, v rukách drželi drobnosti, usmívali se a vychvalovali jednotlivé zaměstnavatele. V galerii se dozvíte, jaké jsou nové trendy na trhu práce, koho jednotlivé firmy hledají, co nabízejí a čím se snaží návštěvníky zaujmout. (Pro snadnější procházení galerií klikněte na poslední fotku v náhledu ukazující počet dalších snímků, pozn. red.).

+29

Doporučované