Článek
Své výnosy neuvádí v penězích, ale ve vysázených stromech. A těch už berlínská společnost Ecosia od svého založení v roce 2009 zasadila přes 117 milionů ve 26 světových zemích. Dává na ně veškerý svůj zisk, který jí generuje provoz vlastního stejnojmenného internetového vyhledávače.
Víc uživatelů, víc stromů. Už jich má přitom miliony
„Ecosia je internetový vyhledávač a jako většina dalších také vydělává peníze na reklamách. Když tak na Ecosii vidíte reklamu a kliknete na ni, my na tom vyděláme. Ale velký rozdíl od jiných vyhledávačů spočívá v tom, že my za ty peníze sázíme stromy všude po světě, kde je potřebují nejvíc,“ vysvětluje Genica Schäfgenová, ředitelka firmy.
Většinu stromů sází Ecosia v Africe nebo Asii s pomocí partnerských organizací. Objem chce ještě zvýšit, k tomu však potřebuje ještě více uživatelů, a to jich má v současnosti už okolo 15 milionů za jediný den. Proto Ecosia od prosince nově vyjednala se společností Apple, aby se dal její internetový vyhledávač nastavit jako výchozí i na zařízeních s operačním systémem iOS.
Uživatelům firma navíc slibuje, že používání Ecosie na rozdíl od jiných vyhledávačů nezanechává takovou uhlíkovou stopu. O té podle ní prý tolik lidí ani neví. Mimo jiné ji vytváří velká spotřeba energie k provozu serverů. Ecosia však ve velkém používá solární panely a nesbírá ani mnoho uživatelských dat.