Hlavní obsah

S vedením cyklistické dopravy na nových třídách v Brně pomůže jednotná metodika

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Vedení cyklistické dopravy na nových městských třídách v Brně se bude řídit podle jednotné metodiky. Materiál, který poslouží jako podklad projektantům, na svém dnešním jednání schválili radní města.

Článek

Uplatnění najde i při rekonstrukcích ulic, uvedla v tiskové zprávě Anna Dudková z brněnského magistrátu. Dokument stanovuje například to, že cyklistická doprava může vést v hlavním dopravním prostoru pouze za předpokladu nízké intenzity ostatní dopravy.

Jak nejlépe vést cyklistickou dopravu řešilo vedení města například u Nové Dukelské, která vznikne v souvislosti se stavbou další části velkého městského okruhu. „Protože je v budoucnu plánovaná výstavba dalších městských tříd, vznikl tento metodický materiál. Je výsledkem debaty a připomínkování ve spolupráci Koncepční cykloskupiny, odboru dopravy, Kanceláře architekta města Brna, Brněnských komunikací a spolku Brno na kole,“ řekl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).

V metodice je dále stanoveno třeba to, že v křižovatkách musí být umístěny cykloboxy a přejezd pro cyklisty může být přimknutý k přechodu pro chodce. Mezi požadavky na doplňkovou infrastrukturu v tomto případě patří cyklostojany umožňující bezpečný a komfortní přístup k plochám pro pěší nebo k potenciálním cílovým bodům, jako jsou školy nebo úřady.

Doporučované