Článek
Olympionik Tom Daley v reklamě na smartphone HTC U11 skáče do vody a zároveň se pomocí telefonu fotí. Reklamu proto úřad zakázal na základě tvrzení, že podobné chování spotřebitele by vedlo k poškození zařízení. BBC si navíc všímá, že v reklamě je upozornění, aby lidé podobný kousek nezkoušeli doma - varování se ale zřejmě vztahuje k celému Daleyho kousku.
HTC ale již dříve uvedlo, že je možné krátce telefon ponořit do hloubky až jednoho metru. Navíc skokan v reklamě držel telefon nad hlavou, proto se do větší hloubky nemohl ponořit. Vyšetřování úřadu pro regulaci reklamy to ale vyvrátilo a označilo reklamu za zavádějící. Podle úřadu také není možné, aby se mobilní zařízení vypořádalo se všemi teplotami a chemickým složením bazénů.
Původně se stížnost týkala pouze zobrazení reklamy na sociální síti Facebook, posléze ale úřad pro regulaci reklamy uvedl, že musí být stažena i z ostatních platforem.
Tchajwanská firma HTC se k zákazu zatím nevyjádřila a reklama je stále dostupná na kanále YouTube. Z toho by jí mohly potenciálně plynout problémy.