Hlavní obsah

Rýže, kam se podíváš. Japonský McDonald's vylepšil hamburger

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Rýže patří v Asii k základům jídelníčku a nadnárodní řetězce v čele s McDonald's jdou místním chutím naproti. Americký řetězec s rychlým občerstvením nahradil v rámci sezonní akce tradiční hamburgerovou housku bulkou z rýže.

Článek

„Ach… opravdu chci jíst rýži.“

Jeden tweet od japonské pobočky fastfoodového řetězce McDonald's způsobil v zemi vycházejícího slunce nevídaný zájem a nasbíral přes čtvrt milionu lajků. Pokud by se tento počet přetavil do reálných objednávek sezonní novinky, mohla by být japonská divize spokojená. Tamní McDonald's naservíroval svým zákazníkům klasický hamburger, jen tradiční bulku nahradil pokrmem vyrobeným z rýže potřeným speciální omáčkou. V reklamě pak řetězec sliboval „obvyklou chuť a zároveň výtečnou harmonii nových vjemů“.

Novinku pojmenoval „Night Mac“, protože ji podává od 17.00 do zavíracích hodin, a Japonci si ji mohou objednat ve třech různých variantách: rýžové teriyaki, rýžový salát se slaninou a smažené rýžové kuře.

O tom, že fastfood se zlatými oblouky ve znaku vyzkouší v Japonsku oživit nabídku nějakým produktem z rýže, se spekulovalo už delší dobu. Podle CNN, která informaci přinesla, si to vynutila generace třicátníků a čtyřicátníků. Ta v průzkumech uvedla, že by u večeře dala přednost rýži před klasickým pečivem. A pro tyto strávníky také řetězec ladil další reklamy – chtěl je přesvědčit sloganem „Večeře je hotová“, který měl navodit rodinnou atmosféru.

Nasazení „rýžového“ hamburgeru je dobrá zpráva i pro japonské pěstitele rýže, protože McDonald's uvádí, že k výrobě časově omezené novinky bude používat výhradně místní surovinu.

McDonald's a jemu podobné řetězce se snaží oživit obvyklou nabídku lokálními specialitami. Příkladem může být tuzemská „sýrová sezona“, na kterou se ptají lidé na sociálních sítích několik měsíců dopředu. Na Srí Lance zase boduje kombinací jejich oblíbeného „rice and curry“, v Thajsku si lze příležitostně objednat hamburger z lososa a v Malajsii může překvapit želé s příchutí žvýkačky.

V případě rýžové housky však McDonald's do neprozkoumaných vod nezabrousil – jako první přišel s rýžovou brioškou na trh v roce 1987 konkurenční japonský řetězec MOS Burger. Společnost vytvořila tento produkt, aby „plně využila v Japonsku běžné jídlo“, uvádí pro CNN Business Masakacu Kido z mezinárodní divize MOS Burger.

Doporučované