Článek
Nad základnami irského nízkonákladového dopravce v Německu se smráká: jejich provoz by mohl letos skončit. Vysvětlení je prosté, bez pilotů to nejde. Ti odmítají krácení mezd po dobu čtyř let výměnou za zajištění pracovních míst jen do března příštího roku.
Společnost, která loni přepravila rekordních více než 150 milionů cestujících, svůj krok zdůvodnila rozsáhlým dopadem koronakrize na celé letecké odvětví, informovala BBC. „Musíme pokračovat s alternativními opatřeními, abychom dosáhli úspor, což bude bohužel znamenat uzavření základen a propouštění,“ napsala firma podle serveru v prohlášení k německým pilotům.
Německá letecká unie Vereinigung Cockpit však uvedla, že „méně než polovina pilotů byla pro přijetí“ návrhu, a dále dodala, že dohoda by mohla potenciálně poškodit celou pilotní komunitu v Německu.
Podle irských aerolinek jsou navrhované škrty podle plánu a stojí si za tím, že pokud dojde k druhé vlně koronaviru, mohly by být výrazně větší. „Během vyjednávání jsme se shodli na tom, že pokud by hlasování nebylo úspěšné, dalším krokem by muselo být propuštění,“ tvrdí dopravce. Postup odborů považuje za bizarní, protože podle něj jim muselo být jasné, že výsledkem bude uzavření základen a propouštění.
Frankfurtem to začne
Německé odbory dříve uvedly, že pevně věří ve vyřešení sporu a že se nevzdávají naděje. Za odmítnutím dohody s Ryanairem si však stojí s tím, že garance pracovních míst do března příštího roku je neúměrná ke snížení mezd po celé čtyři roky.
Podle letecké společnosti bude frankfurtská základna mimo provoz od prvního listopadu. Podrobnosti o uzavření dalších základen budou zveřejněny příští týden.
V květnu společnost oznámila, že v Evropě hodlá snížit počet pracovních míst až o tři tisícovky. Zatím ale neuvedla, kolik míst plánuje zrušit v Německu. Podle odborů se propouštění dotkne více než 170 z nich.