Článek
Článek si také můžete pustit v audioverzi.
Irská nízkonákladová letecká společnost očekává, že se kapacita jejích letů vrátí na úroveň před pandemií. Ryanair nyní doufá ve „velmi silné oživení“ v oblasti letů na krátké vzdálenosti.
Aerolinky již přidaly 14 nových linek z londýnských letišť. Z letiště Gatwick se podle serveru BBC otevře nová linka do Španělska, z letiště Luton bude Ryanair nyní létat na Gran Canarii, do Neapole a Grenoblu a z letiště Stansted nabídne lety do Helsinek a Stockholmu.
V září však Ryanair ukončí lety z letiště Belfast City a v říjnu z mezinárodního letiště Belfast. Dopravce si stěžoval na náklady na provoz na těchto letištích a také „odmítnutí britské vlády pozastavit nebo snížit“ clo na osobní leteckou dopravu.
Dopravce se sídlem v Dublinu si myslí, že během následujících tří měsíců přepraví celkem 10,5 milionu lidí za měsíc. Podle počtu cestujících je aktuálně největší leteckou společností v Evropě.
V průběhu zimy se ceny budou nadále zvyšovat, ale stále budou nižší než před příchodem covidu. Neočekáváme, že by se ceny vrátily na úroveň před pandemií dříve než v létě 2022.
„V průběhu zimy se ceny budou nadále zvyšovat, ale stále budou nižší než před příchodem covidu. Neočekáváme, že by se ceny vrátily na úroveň před pandemií dříve než v létě 2022,“ řekl generální ředitel společnosti Michael O'Leary.
Letecká společnost si věří, co se týká obnovy cestování. Proto chce také rozšířit flotilu svých letadel Boeing a uvedla, že doufá v nákup až 55 nových letadel. „Určitě bychom velmi rádi objednali letadla Max-10, ale až ve správný čas a za správnou cenu,“ upřesnil O'Leary.
Ředitel ale kritizoval současná cestovní omezení britské vlády. „Pokud prostě odstraníte tyto hloupé systémy semaforů, které nefungují a matou lidi, pak si myslím, že lidé budou velmi ochotni vrátit se k létání,“ vzkázal.
Znovuotevření cestování po Evropě a zmírnění omezení pro plně očkované cestující ze Spojeného království vedlo k výraznému nárůstu poptávky. V důsledku toho rozšíří nabídku letů i švýcarská nízkonákladová společnost EasyJet.
Nacházíme se uprostřed bezprecedentního oživení.
Podobně situaci vidí i ředitel American Airlines Dough Parker. „Nacházíme se uprostřed bezprecedentního oživení,“ sdělil nedávno analytikům.
Ačkoli se letecká doprava pomalu vrací, dopravci stále čelí potížím. Společnost British Airways (vlastněná londýnskou společností IAG) varovala, že má vážný problém kvůli vysokým mzdovým nákladům, které se prudce zvýší, až v září skončí vládní program podpory.
Od začátku pandemie do konce září může letecký sektor využívat pomoc z vládního balíčku ve výši sedmi miliard liber.