Článek
Letecký dopravce Ryanair zahajuje jeden z největších náborových tahů mezi evropskými leteckými společnostmi. V příštích třech letech bude chtít společnost přijmout až dva tisíce pilotů. Dopravce tak očividně plánuje využít oslabení konkurenčních leteckých společností, které musely v souvislosti s pandemií propouštět.
Nízkonákladový dopravce momentálně shání piloty, kteří by mohli létat s novými Boeingy 737 Max. Ryanair chce letos začít s výcvikem nových zaměstnanců, aby byly posádky plně připravené na příští léto.
Piloti Ryanairu o práci během pandemie nepřišli
Irská letecká společnost počítá s cestujícími, kteří se po řadě lockdownů nemohou dočkat pláží a cizích krajin. Ryaniar tak navyšuje kapacitu svých letů, které byly v posledním roce poměrně omezené. Dopravce zároveň objednal 210 Boeingů 737 Max.
Myslím, že o jejich lety bude i v budoucnu zájem.
A zatímco společnosti jako německá Lufthansa, francouzská Air France-KLM či portugalská TAP SA musely snižovat počty pracovních míst, Ryanair zvolil jinou cestu. Společnost se totiž se svými piloty a členy posádek domluvila na snížení platů, čímž zabránila zrušení tří tisíc pracovních míst, informoval server Bloomberg.
Ryanair je tak zřejmě na cestě za úspěchem a patří mezi atraktivní zaměstnavatele. „Je to velká společnost s jasně definovaným typem low cost cestujících, a proto myslím, že o jejich lety bude i v budoucnu zájem,“ říká bývalý kapitán Airbusu Stanislav Vojtíšek.
Podle něj je výhodou Raynairu i to, že má v Evropě řadu bází, což je zajímavé především pro lokální piloty. „Pokud by takovou bázi znovu otevřeli i v Praze, byla by to pro piloty, kteří o práci kvůli pandemii přišli, dobrá příležitost najít si opět práci doma. Především pro ty bývalé z ČSA,“ dodává Vojtíšek.
Ryanair zaměstnává české piloty
Kromě toho je podle Vojtíška ze strany Ryanairu o české piloty zájem.
„Pokud vím, mnoho českých pilotů v jejich řadách už dlouhodobě pracuje. Nosným letadlem Ryanairu je Boeing 737, který má u nás dlouhou provozní historii a je tady celá řada zkušených pilotů, kteří s ním létají. Tím pak pro obě strany odpadá i problém s typovou kvalifikací nebo přeškolovacím výcvikem,“ vysvětluje.
Vojtíšek zároveň poznamenal, že je Ryanair dominantním a silným hráčem na trhu nízkonákladové přepravy v Evropě: „To je samozřejmě prostor, kde se den co den svádí tvrdý boj o cestující. Proto Ryanair svůj díl trhu uhájí a dost možná i posílí. Má jasnou dravou koncepci a politiku, zároveň se silně zaměřuje na výkon svých zaměstnanců.“
Irský dopravce je tak poměrně atraktivním zaměstnavatelem. „A to i přesto, že tam jsou a budou pracovní podmínky velmi dynamické, například při stěhování bází podle rostoucí nebo klesající poptávky,“ dodává.