Článek
Knihu přivezli z tiskárny tento týden. „Skládali jsme ji v povinných rouškách na palety, ale byla to radost. Ačkoliv knihu budeme momentálně prodávat jen na internetu, víme, že její čas teprve přijde,“ uvedl Pavel Řehořík z Větrných mlýnů.
Kniha je unikátní nejen obsahem, ale také po typografické stránce, a to díky kmenové grafičce Větrných mlýnů Kateřině Wewiorové. Obal knihy tvoří snímatelný plastový „rukáv“ s fotkou autora, pod ním, tedy na plátěné vazbě, je otisk dlaně Milana Uhdeho v životní velikosti.
Uhde a Charta 77.
„Ruka jako symbol života, tedy příběhu, zároveň atribut svého stvořitele, tedy autora, se mi zdála významotvorná a současně i atraktivní,“ vysvětlila Wewiorová.
Třiaosmdesátiletý Uhde je brněnský rodák. První divadelní hru Král-Vávra napsal v roce 1964. Za normalizace publikovat nemohl, slavnou Baladu pro banditu v tehdejším Divadle na provázku formálně podepsal někdo jiný. Po roce 1989 se Uhde angažoval v politice, byl ministrem kultury i předsedou Poslanecké sněmovny. Znovu se ale vrátil k divadelním hrám.