Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výběrové řízení na zhotovitele, předpokládané náklady jsou 478,5 milionu korun, řekl dnes ČTK mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Olbramovice trápí nadměrná doprava, starosta Ivan Novák (nez.) informaci o zahájení tendru přivítal. „Určitě je to pro nás dobrá zpráva,“ řekl ČTK.
Přeložka frekventované silnice I/3 z Prahy na Tábor má být dlouhá 3,4 kilometru a počítá se s napojením na již postavené úseky okolo Tomic a Votic. Investorem je podobně jako u všech silnic první třídy Ředitelství silnic a dálnic ČR. „Na stavbu je vydáno nepravomocné stavební povolení a majetkově je stavba připravena. Předpokládáme zahájení stavby ještě do konce letošního roku,“ uvedl dnes na Twitteru ředitel ŘSD Radek Mátl.
Původní stavební povolení vydané středočeským krajským úřadem loni Ministerstvo dopravy zrušilo, námitky proti němu tehdy podala mimo jiné společnost Davo Corporation, provozující autobazar, nebo firma Imoba z holdingu Agrofert, která vlastní nedalekou farmu Čapí hnízdo. Kraj, v jehož vedení je hnutí ANO, už dříve odmítl jakýkoli politický vliv na řízení o výstavbě obchvatu. Krajský úřad loni vydal podle ministerstva povolení k obchvatu v rozporu se zákonem, proto ho v odvolacím řízení zrušilo a věc vrátilo k novému projednání.
Nové stavební povolení krajský úřad vydal letos v únoru, proti rozhodnutí však přišlo opět jedno odvolání. Věc byla proto v dubnu postoupena na Ministerstvo dopravy a nyní se podle Studeckého stále čeká na jeho rozhodnutí. Kdy by ministerstvo mohlo věc uzavřít, zatím není známo. „Stále nemáme k dispozici změnu či potvrzení závazného stanoviska Městského úřadu Votice. Do té doby bohužel nelze posoudit celou záležitost a ve věci rozhodnout. Termín tedy ještě není znám,“ sdělil dnes ČTK mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka.
Zejména v Olbramovicích se objevily obavy, že komplikace se stavebním povolením výstavbu o roky oddálí. To by mělo pro místní nepříjemné následky. Středem Olbramovic denně projíždějí desetitisíce aut, obchvat má obci ulevit od tranzitní dopravy. Krajský úřad tvrdí, že přeložka silnice I/3 je pro něj kvůli návaznosti na výstavbu D3 dlouhodobou prioritou. Řízení se v minulosti zpozdilo i kvůli úmrtí několika účastníků.
Starosta doufá, že výstavba začne brzy. „Pokud Ministerstvo dopravy v krátkosti vyřeší odvolání, pak už nic nebrání tomu, aby ke konci roku začali dělat skrývku a příští rok třeba začali se stavbou,“ uvedl Novák. Celá výstavba obchvatu má podle něj trvat asi dva roky.