Hlavní obsah

ŘSD začne příští rok stavět část dálnice D3 z Třebonína do Kaplice

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Ministerstvo dopravy povolilo stavbu části dálnice D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Úsek dlouhý 8,5 kilometru by se měl začít stavět na jaře roku 2021. Výběrové řízení na firmu, která tuto část dálnice postaví, už začalo.

Článek

Povolení vydal stavební úřad Ministerstva dopravy. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla je už hotová majetkoprávní příprava. Firmy, které chtějí zakázku získat, mohou podávat nabídky do letošního prosince.

Stavba by měla začít v březnu či dubnu příštího roku. „Povolení jsme získali včera (v úterý). Stavba je plánovaná na tři roky. Zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku, to bude asi nejtěžší stavební objekt,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

V jižních Čechách staví ŘSD od jara 2019 obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy.

Obchvat by měl být hotový v roce 2023, o rok později, než silničáři původně avizovali. Zastavili totiž práce na kilometrovém tunelu Pohůrka v úseku Úsilné - Staré Hodějovice. Příčinou je agresivní spodní voda, stavební firmy musí změnit technologii. Původně se tunel stavěl pomocí takzvaných milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a podlaha. Nově stavební firmy položí do jámy těleso, do nějž se spodní voda nedostane. Již dříve to řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.

Odhadované náklady na stavbu jsou 2,4 miliardy korun bez DPH, řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Doporučované