Hlavní obsah

Dálnice D11 se podle podepsaného dodatku ke smlouvě o 148 milionů prodraží

ŘSD podepsalo smlouvu s firmami Eurovia, Metrostav a Swietelsky.Video: Seznam Zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), šéf ŘSD Jan Kroupa a zástupce firmy Eurovia představili podrobnosti dodatku ke smlouvě na dostavbu hradecké dálnice D11. ŘSD v pondělí podepsalo smlouvu s firmami Eurovia, Metrostav a Swietelsky.

Článek

Dodatek ke smlouvě navyšuje zakázku na stavbu dálnice D11 o 148 milionů. Podle ministra dopravy Dana Ťoka je taková částka v pořádku, má jít o valorizaci potvrzenou soudním znalcem. Úsek má být otevřen v květnu 2022, tedy o měsíc dříve, než se původně počítalo.

„Děkuji ministerstvu dopravy, že se ujalo role mediátora,“ pochvaloval si spolupráci generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Opakovaná soutěž by prý znamenala navýšení prostředků, dodatek ke stávající smlouvě je podle Kroupy výhodnější.

Konsorcium společností Eurovia, Metrostav a Swietelsky koncem ledna oznámilo podmínečné odstoupení od smlouvy na stavbu úseku z Hradce Králové do Smiřic, podle firem jim Ředitelství silnic a dálnic řádně nepředalo staveniště. ŘSD na to reagovalo vypovězením smlouvy.

Ředitelství silnic a dálnic se poté s firmami dohodlo, že do poloviny února uzavřou dodatek ke smlouvě, poté by obě strany sporu měly vzít zpět své odstoupení od smlouvy. Stavební společnosti současně daly najevo, že kvůli zdržení vypršela jejich cenová nabídka, a budou tak žádat víc peněz. Eurovia náklady navíc vyčíslila na zhruba 200 milionů korun, přičemž do částky zahrnula náklady na uvedení území do potřebného stavu a zvýšené ceny vstupů stavebních prací.

Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic v délce 15,5 kilometru oficiálně začala 2. října 2018 za přítomnosti premiéra Andreje Babiše (ANO). Sdružení mělo úsek postavit za 2,59 miliardy korun bez DPH, hotov měl být v roce 2022. Stavební práce ve skutečnosti ale vůbec nezačaly, firmy staveniště dosud nepřevzaly. Dálnice D11 zatím končí v Hradci Králové.

Doporučované