Článek
Řidičům začala sloužit také nová okružní křižovatka v Napajedlech na Zlínsku, která propojuje silnici I/55 s dálnicí D55. Od konce letošního června motoristé jihovýchodní obchvat Otrokovic využívali v provizorním režimu. Jezdili pouze jedním pásem dálnice, a to v jednom pruhu v každém směru. Maximální rychlost byla omezena na 80 kilometrů v hodině.
Jihovýchodní obchvat Otrokovic je dlouhý přes 3,1 kilometru. Jeho výstavba začala v říjnu 2018, náklady činí podle smlouvy 709 milionů korun bez DPH. Veškerá tranzitní doprava mezi Přerovem a Uherským Hradištěm a Zlínem a Uherským Hradištěm by měla jezdit právě po obchvatu, nebude tak již více zatěžovat dosud frekventovanou křižovatku v Otrokovicích-Kvítkovicích. Severovýchodní část obchvatu je otevřená od roku 2006. Otrokovice mají necelých 18.000 obyvatel.
Vzhledem k pokračující opravě silnice III/49724 v ulici Dr. Beneše v Napajedlech, kterou zajišťuje krajská organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), zatím ještě není možné z nové okružní křižovatky odbočit do Napajedel. Silnici ŘSZK plánuje uvést do provozu 10. prosince letošního roku.
Dosud bylo v plném provozu přes 16 kilometrů dálnice D55 mezi Hulínem na Kroměřížsku a Otrokovicemi. Nyní se staví úsek dálnice mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku a Starým Městem a Moravským Pískem na Hodonínsku. S jejich dokončením počítají silničáři v roce 2024. Příští rok by měla začít výstavba úseku mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku. Po kompletní dostavbě dálnice D55 v budoucnu propojí střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba 100 kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.