Článek
Pracuje se na všech objektech současně, mosty hlavní trasy jsou před dokončením podobně jako jediný nadjezd.
„V prvním týdnu v listopadu bude do finálního asfaltového povrchu zabalena celá hlavní trasa. Následně budou osazována svodidla, dopravní značení a dokončí se poslední práce,“ uvedl Studecký.
Vloni stavbu zkomplikovalo deštivé počasí i epidemie koronaviru. V kraji se také staví dálnice D35, což částečně vyčerpává kapacitu lomů, obaloven i betonáren. Problémem je i zdražování a nedostatek některých stavebních materiálů.
Stavba byla zahájena v prosinci 2019. Druhá část obchvatu obkrouží Chrudim na východě a vyústí až za Slatiňany. Na 4,6 kilometru dlouhé silnici budou čtyři křižovatky a sedm mostů včetně nadjezdu nad železniční trati spojující Pardubice a Havlíčkův Brod, součástí jsou i protihluková opatření. Stavba bude stát 442 milionů korun bez DPH, v soutěži uspěly firmy M-Silnice a Eurovia. Podle Studeckého se konečné náklady nezvýší.
Ředitelství silnic a dálnic uvedlo v prosinci 2015 do provozu první část obchvatu Chrudimi ve směru od Pardubic po křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto. Odtud se tranzitní doprava zatím vrací na městský okruh.