Článek
Už nyní doručuje kromě občerstvení z restaurací či kaváren například kosmetiku, květiny, svíčky i deskové hry. Dováží také potraviny ze specializovaných prodejen nebo menších obchodních sítí a večerek. Plánuje navázat spolupráci i s většími potravinářskými řetězci. ČTK to dnes řekl šéf českého Woltu Jan Foret.
K rozšíření portfolia spolupracujících partnerů má pomoci také investice 440 milionů eur (asi 10,5 mld. Kč), kterou centrála společnosti Wolt získala v lednu. Wolt chce podle Foreta zajistit rychlý nákup, který mohou mít lidé u sebe průměrně do 30 minut od zadání objednávky. Cílem ale podle něj není konkurovat on-line supermarketům co do šíře jejich nabídky.
Poptávka po doplňkovém zboží roste podle Foreta zatím především ve zvláštní dny, jako byl letos Valentýn nebo Mezinárodní den žen (MDŽ). Objednávky z maloobchodního odvětví stouply na MDŽ mezitýdenně o 300 procent. Největší část tvořila květinářství, která se na růstu podílela ze 46 procent, uvedl dále Foret.
Dovoz deskových her nebo psí stravy lidé přes Wolt využívají podle Foreta spíše minimálně. Nejsou to ale ani kategorie, na které by se firma zaměřovala. „Obecně platí, že s růstem nabídky se přirozeně zvyšuje i zájem ze strany zákazníků, takže čekáme postupné zvyšování poptávky i ve zmíněných kategoriích,“ uvedl. Doplnil, že velmi dobře fungují objednávky kosmetiky. Wolt například nově doručuje ručně vyráběnou kosmetiku Lush.
Největší tuzemská rozvážková firma Dáme jídlo v únoru oznámila spuštění nové služby Dáme market zaměřené na doručování on-line nákupů potravin a drogerie do půl hodiny. Službu firma zajišťuje z vlastních skladů. První vznikl v Praze 10, do konce roku jich společnost plánuje využívat až šest. V závislosti na budování sítě skladů bude rychlý rozvoz nákupů rozšiřovat nejen v hlavním městě, ale i jinde v republice.
I Wolt podle Foreta na tomto principu v některých zemích, například ve Finsku funguje. „V rámci České republiky toto v plánu aktuálně nemáme a budeme se soustředit na prodej zboží našich retail partnerů z jejich prodejen a výdejních míst,“ řekl.
Technologický start-up Wolt vznikl v roce 2014 ve Finsku. Nyní působí ve 23 zemích. Do České republiky vstoupil v roce 2018, služby nabízí v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci, na svém webu avizuje expanzi v brzké době do Plzně.