Hlavní obsah

Rozšíření trati z Rosic do Stéblové bude stát 2,6 miliardy korun

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Správa železnic (SŽ) začne v příštím roce modernizovat další část frekventované spojnice Pardubic a Hradce Králové. Vyhlásila výběrové řízení na rekonstrukci traťového úseku z Rosic nad Labem do Stéblové.

Článek

Správa železnic dělá modernizaci trati na etapy. Bude dvojkolejná. Úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem již dvě koleje má. Kromě výstavby druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou a mostu přes Labe v Pardubicích se současně zvýší traťová rychlost na 160 kilometrů v hodině.

Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023. „Připravovaná akce navazuje na již zahájenou přestavbu pardubického hlavního nádraží. Modernizací včetně zdvoukolejnění projde úsek o délce 7,5 kilometru. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová. Náklady na akci budou téměř 2,6 miliardy korun.

V železniční stanici Pardubice – Rosice nad Labem vítězná firma upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změní se i konfigurace kolejiště, protože vzniknou nová nástupiště. Vnější a ostrovní nástupiště propojí nový podchod.

Modernizována bude i zastávka Pardubice–Semtín. „Získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka,“ uvedla Friebová.

Úsek z Opatovic nad Labem do Hradce Králové SŽ připravuje. Záměr projektu by se měl začít připravovat v příštím roce. Přibude tam rovněž druhá kolej a traťová rychlost se po úpravách také zvýší na 160 kilometrů v hodině.

Doporučované