Článek
Úpravy dálnice mají začít do tří let. Ministerstvo životního prostředí si ve stanovisku, na které dnes upozornil server zdopravy.cz, dalo řadu podmínek, například výstavbu protihlukových stěn či osazení bariér pro ochranu obojživelníků.
V úseku se nyní často tvoří kolony, rozšíření dálnice má zajistit trvalý provoz v režimu tři plus tři jízdní pruhy. Stavbaři přidají jeden jízdní pruh pro každý směr jízdy a upraví mimoúrovňové křižovatky, mosty a odvodnění.
Ředitelství silnic a dálnic nyní vypíše tendr na vytvoření dokumentace pro vydání společného územního a stavební povolení. „Soutěž by měla proběhnout během příštího roku,“ uvedl pro server mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotná stavba by pak měla začít v roce 2023.
Takzvaný úsek 515, měřící 6,8 kilometru, navazuje na část Lahovice–Slivenec těsně před mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec na kilometru 15,7 a sahá až před mimoúrovňovou křižovatku Třebonice na kilometru 22,5. Stavba je součástí schváleného územního plánu hlavního města Prahy, územních plánů obcí Ořech, Zbuzany, Jinočany a Chrášťany a zásad územního rozvoje Středočeského kraje.
Nejstarší úsek Pražského okruhu byl zprovozněn v roce 1983 a nyní patří k nejzatíženějším. Kromě tranzitní dopravy od dálnice D1 k D5 je značně využívaný i ve směru z centra od Jižní spojky přes ulici K Barrandovu ve směru k dálnicím D5, D6 a D7.