Článek
Portugalský kapitán si na pondělní předzápasové tiskové konferenci dovolil to, co by mohl udělat jen málokdo. Odsunul od sebe dvě lahve Coca-Coly, jednoho z hlavních sponzorů Eura 2020, a na jejich místo postavil pitnou vodu.
Útočník Juventusu je známý fanoušek zdravého životního stylu. Jakmile umístil lahve Coca-Coly mimo hlavní záběry kamer, nahradil je pitnou vodou. „Agua!“ prohlásil v portugalštině, čímž zřejmě chtěl lidi povzbudit, aby místo sladkého syceného nápoje pili vodu.
Cena akcií společnosti Coca-Cola téměř okamžitě po Ronaldově gestu klesla z 56,10 dolaru na 55,22 dolaru, což představuje propad o 1,6 procenta. Tržní hodnota americké firmy se snížila z 242 miliard dolarů na 238 miliard dolarů, což v přepočtu představuje pokles o 84 miliard korun.
Coca-Cola v úterý odpověděla prohlášením, v němž uvedla, že „každý má právo na své preference nápojů s různými chutěmi a potřebami“.
Mluvčí Eura uvedl, že hráči mají na výběr, co budou pít. „Při příchodu na naše tiskové konference jim vedle Coca-Coly a Coca-Coly Zero Sugar nabízíme také vodu.“
Že Ronaldův počin vzbudil pozdvižení a zapříčinil propad akcií, není náhoda. Portugalec se může pochlubit téměř 300 miliony sledujících na Instagramu, a je tak vůbec největší ikonou této sociální sítě.
Pondělní tisková konference a její následky ho nijak neovlivnily. Hned druhý den dvakrát skóroval při výhře Portugalska 3:0 nad Maďarskem a s jedenácti góly se posunul před francouzského velikána Michela Platiniho. Překonal tak další rekord, tentokrát v celkovém počtu vstřelených branek na mistrovství Evropy.
Akcie Coca-Coly také příliš dlouho netrpěly, část z ronaldovských ztrát vymazaly, ale nad 56 dolarů se zatím nevyspravily.