Článek
Online supermarket Rohlík.cz zaznamenal od začátku pandemie koronaviru v Česku rekordní nárůst zákazníků a objednávek. Od března, kdy vypukla první vlna pandemie onemocnění covid-19, navýšila firma podle vlastních slov kapacitu objednávek „dramaticky“. Kapacita, kterou navýšil Rohlík dvojnásobně, až do současnosti podle ředitele firmy Petra Pavlíka stačila. Vlivem nových vládních opatření však stačit přestává. Omezený pohyb motivuje zákazníky k nákupům právě přes internet.
Firma přikročila k opatřením, která by měla distribuci nákupů usnadnit. Podle ředitele Pavlíka budou mít předplatitelé tzv. Rohlíku Premium určitou výhodu oproti ostatním uživatelům. Je to podle newsletteru ze 7. března tím, že firmu celý rok finančně podporují.
„Na rovinu však říkám, že není v našich technických možnostech být neustále připraveni na důsledky často se měnících rozhodnutí. Zprovoznění nového distribučního centra by nám trvalo zhruba šest měsíců. A i kdybychom to zvládli za polovinu času, bude už pozdě,“ stojí ve vyjádření ředitele, které firma rozeslala svým zákazníkům elektronickou poštou.
#SpolečněToZvládneme pic.twitter.com/5SDUzwWkYe
— Rohlik.cz (@rohlikcz) March 20, 2020
Opatření však mají pomoci i uživatelům bezplatných účtů. Zboží firma nově dodává v hodinových časových oknech místo patnáctiminutových, omezila také maximální počet objednaných položek na 30 druhů zboží. Některé zboží bylo omezeno na maximální počet kusů k zakoupení, nově lze denně udělat pouze jeden nákup.
Konkurenční online obchod Košík.cz podle mluvčího firmy Františka Brože problémy s odbavováním objednávek nemá. Rovněž eviduje zvýšený zájem zákazníků. Košík.cz pouze navýšil minimální cenu objednávky z pěti set korun na osm set.
I v roce 2021 pokračujeme s naším posláním - nabídnout zákazníkům ještě o kus chutnější život s důrazem na kvalitní potraviny a co nejlepší službu ❤️ pic.twitter.com/h5l7UnB4Va
— Košík.cz (@kosikcz) January 4, 2021
Zvýšenou poptávku po online nákupech registruje také další konkurenční rozvážková služba supermarketů Tesco. To při porovnání 1. března minulého a letošního roku registruje nárůst objednávek o sto procent.
Některé kamenné obchody se rověž potýkají s problémy spojenými s novými opatřeními. Problém s rovnoměrností prodeje hlásí například řetězec Albert. Konkurenční Penny Market podobné problémy nezaznamenal. Společnost Lidl zatím dopady nedokáže hodnotit, současnou situaci sleduje a analyzuje.
Naši kolegové odvádějí skvělou práci, vážíme si jejich nasazení, ochoty a profesionality. Přečtete si jeden příběh za všechny.https://t.co/KHJZPqZuxD#tesco #retail #colleagues #help #customers #everylittlehelps pic.twitter.com/9fXn0IPisW
— Tesco Czech (@TescoCZ_MEDIA) January 5, 2021
Společnost Rohlík.cz byla založena v roce 2014. Největší podíl ve firmě má zakladatel portálu Slevomat či platformy na objednávání hotových jídel z restaurací DámeJídlo.cz Tomáš Čupr. Z firmy vlastní podíl 74 procent. Její roční obrat je podle výroční zprávy společnosti za období květen 2019 až duben 2020 4,2 miliardy korun.
Zákazníci portálu Rohlík.cz si mohou nechat objednané potraviny dovézt domů či si nákup vyzvednout na odběrovém místě. Předplatitelé Rohlíku Premium mají oproti ostatním několik výhod, jako například přednostní a rychlejší doručení.
Služba působí v řadě českých měst. Po Praze a Brně začala firma v roce 2017 působit i v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. V současností působí i v Olomouci, Benešově, Příbrami, Jablonci nad Nisou, Mladé Boleslavi, Nymburce, Ostravě, Prostějově a dalších třinácti městech v Česku. Služba expandovala například do Maďarska nebo Rakouska, letos čeká expanzi do Německa.