Hlavní obsah

Rohlik.cz jede na hraně kapacity, vyrostl o 80 procent, říká Čupr

Rohlik.cz obsluhuje v současné době pětinu Čechů (ve videu: rozhovor s Tomášem Čuprem).Video: Markéta Bidrmanová

aktualizováno •

Jarní vlna pandemie Rohlik.cz zaskočila, na Vánoce je připravený: „Za těch šestero Vánoc jsme se je naučili odřídit tak, aby proběhly hladce,“ říká šéf online supermarketu Tomáš Čupr. Na Vánoce teď vlastně zkouší každý den.

Článek

Denně přiveze jednička v online prodeji potravin 20 000 nákupů. Loni to byla zhruba polovina. „Blížíme se hraně kapacity, kterou v běžných letech potřebujeme na tři dny před Vánoci od 20. do 23. prosince. Teď na té hraně běžíme už druhý měsíc,“ vysvětluje šéf rychle rostoucí firmy a otec neméně úspěšných projektů Dáme jídlo a Slevomat, které už fungují pod jinými majiteli.

V tržbách na českém trhu si Čupr předsevzal překonat letos osm miliard korun. A svůj cíl, jak předpovídá, nejspíš splní: „Bude to těsné. Buď to bude těsně pod nebo těsně nad.“ Na výsledky firmy jsou zvědaví i jeho zaměstnanci, zhruba sedmi desítkám z nich Čupr nabídl ve firmě Rohlik.cz podíl.

Rohlik.cz obslouží pětinu Čechů

Oproti loňsku vyrostl obrat obchodu s rohlíkem v logu zhruba o 80 %. Ale zákazníci by podle majitele e-shopu s potravinami přišli i bez pandemie: „My jsme rostli skoro 70 % meziročně i v letech předtím. Pandemie to maličko urychlila, ale nijak zásadně,“ tvrdí šéf společnosti, která se i letos objevila mezi účastníky soutěže pro nejrychleji rostoucí firmy Deloitte Fast 50.

Technology Fast 50 CE

Společnost Deloitte vyhlásí ve čtvrtek výsledky prestižního žebříčku Technology Fast 50 - padesátku nejrychleji rostoucích technologických firem střední Evropy.

Jak dopadly české firmy ve srovnání s evropskou konkurencí? Sledujte vyhlášení výsledků ankety exkluzivně na Seznam Zprávách tento čtvrtek 19. listopadu od 19 hodin.

Pomohlo naopak nové distribuční centrum v pražských Horních Počernicích: „My jsme byli bržděni více kapacitou než poptávkou,“ vysvětluje Čupr. Teď dokáže Rohlik.cz obsloužit kolem 2 milionů zákazníků. Nejnověji třeba v Jihlavě. Rozšiřovat se bude i závozový „prstenec“ kolem Prahy a Brna.

Foto: Web Rohlik.cz

Kam Rohlik.cz přiveze nákup?

Rychlost doručení do 90 minut je podle Čupra dostatečná. Zrychlit doručování teď podle něj není priorita. Teď chce ukázat, že má „příznivé ceny“. „Umíme vám nakrájet i levný eidam, pokud o něj máte zájem. Nabízíme široké spektrum produktů od kvalitní české šunky po kvalitní španělské chorizo,“ říká Čupr o nové sekci krájených sýrů a uzenin.

Český trh nestačí

Služby Tomáše Čupra znají od loňského prosince i zákazníci v Maďarsku. Značka Kifli.hu (maďarsky rohlík, pozn. red.) letos utrží kolem miliardy korun. Do Vídně vstoupí Rohlik.cz pod názvem Gurkerl.at, což v překladu znamená okurka, již 3. prosince. Brand pro německý trh, kde začíná v červnu příštího roku, už je také venku: Knusper, v překladu křup. „Je to symbol čerstvosti. Němci to mají spojené s Jeníčkem a Mařenkou, když křupne ten perníček,“ vysvětluje Čupr.

Doporučované