Článek
Denně přiveze jednička v online prodeji potravin 20 000 nákupů. Loni to byla zhruba polovina. „Blížíme se hraně kapacity, kterou v běžných letech potřebujeme na tři dny před Vánoci od 20. do 23. prosince. Teď na té hraně běžíme už druhý měsíc,“ vysvětluje šéf rychle rostoucí firmy a otec neméně úspěšných projektů Dáme jídlo a Slevomat, které už fungují pod jinými majiteli.
V tržbách na českém trhu si Čupr předsevzal překonat letos osm miliard korun. A svůj cíl, jak předpovídá, nejspíš splní: „Bude to těsné. Buď to bude těsně pod nebo těsně nad.“ Na výsledky firmy jsou zvědaví i jeho zaměstnanci, zhruba sedmi desítkám z nich Čupr nabídl ve firmě Rohlik.cz podíl.
Rohlik.cz obslouží pětinu Čechů
Oproti loňsku vyrostl obrat obchodu s rohlíkem v logu zhruba o 80 %. Ale zákazníci by podle majitele e-shopu s potravinami přišli i bez pandemie: „My jsme rostli skoro 70 % meziročně i v letech předtím. Pandemie to maličko urychlila, ale nijak zásadně,“ tvrdí šéf společnosti, která se i letos objevila mezi účastníky soutěže pro nejrychleji rostoucí firmy Deloitte Fast 50.
Technology Fast 50 CE
Společnost Deloitte vyhlásí ve čtvrtek výsledky prestižního žebříčku Technology Fast 50 - padesátku nejrychleji rostoucích technologických firem střední Evropy.
Jak dopadly české firmy ve srovnání s evropskou konkurencí? Sledujte vyhlášení výsledků ankety exkluzivně na Seznam Zprávách tento čtvrtek 19. listopadu od 19 hodin.
Pomohlo naopak nové distribuční centrum v pražských Horních Počernicích: „My jsme byli bržděni více kapacitou než poptávkou,“ vysvětluje Čupr. Teď dokáže Rohlik.cz obsloužit kolem 2 milionů zákazníků. Nejnověji třeba v Jihlavě. Rozšiřovat se bude i závozový „prstenec“ kolem Prahy a Brna.
Rychlost doručení do 90 minut je podle Čupra dostatečná. Zrychlit doručování teď podle něj není priorita. Teď chce ukázat, že má „příznivé ceny“. „Umíme vám nakrájet i levný eidam, pokud o něj máte zájem. Nabízíme široké spektrum produktů od kvalitní české šunky po kvalitní španělské chorizo,“ říká Čupr o nové sekci krájených sýrů a uzenin.
Český trh nestačí
Služby Tomáše Čupra znají od loňského prosince i zákazníci v Maďarsku. Značka Kifli.hu (maďarsky rohlík, pozn. red.) letos utrží kolem miliardy korun. Do Vídně vstoupí Rohlik.cz pod názvem Gurkerl.at, což v překladu znamená okurka, již 3. prosince. Brand pro německý trh, kde začíná v červnu příštího roku, už je také venku: Knusper, v překladu křup. „Je to symbol čerstvosti. Němci to mají spojené s Jeníčkem a Mařenkou, když křupne ten perníček,“ vysvětluje Čupr.