Článek
Video velké praskliny natočil motorista, který po mostě projel sedm minut před jeho zhroucením. Ačkoli je možné, že trhlina na pylonu už byla dlouhý čas před zřícením stavby, vyšetřovatelé chtějí zjistit, zda nedokládá, že se stav konstrukce zhoršil v předchozích měsících.
Mezi 20 osobami, které prokuratura vyšetřuje, figurují vedle osmi lidí z vedení provozovatele mostu i zaměstnanci ministerstva dopravy a státní správy. Informoval o tom dnes list La Repubblica.
Zhruba dvousetmetrová část Morandiho mostu se zřítila 14. srpna, při neštěstí zemřelo 43 lidí. Ze společnosti Autostrade per l'Italia, která most provozuje, seznam prokuratury uvádí například výkonného ředitele Giovanniho Castellucciho, provozního ředitele Paola Bertiho, manažera oblasti Janova a jeho dva podřízené, manažera zodpovědného za údržbu a jeho předchůdce či manažera, do jehož gesce spadají mosty a tunely.
Výkonný ředitel Castellucci se v srpnu za neštěstí neomluvil s tím, že společnost počká na závěr vyšetřování. Omluva by se podle něj rovnala přiznání viny. Společnost však vyčlenila 500 milionů eur (skoro 13 miliard korun) na pomoc Janovu; má se z nich financovat stavba nového mostu, odškodnit rodiny obětí a lidé, kteří museli opustit domy pod mostem.
Trhlinu na vozovce natočil jiný řidič dva dny před katastrofou:
Prokuratura vyšetřuje také tři členy vedení dozorčí jednotky, kterou ustavilo ministerstvo dopravy v roce 2012 a svěřilo jí mimo jiné dohled nad smluvními partnery.
Na seznamu dále figurují čtyři inženýři, kteří ministerstvo dopravy zastupují v orgánech místní správy. Poslední čtyři osoby ze seznamu jsou lidé, kteří ve vztahu k údržbě mostu neměli tak velkou odpovědnost jako ostatní vyšetřovaní.