Článek
Stavební firma nově použije na rekonstrukci silnice II/494 technologii recyklace na místě. Materiál z odfrézovaných vrstev vozovky nebude odvážet jako odpad, ale ve speciálním stroji se zrecykluje, doplní novou živicí a znovu položí. „Důsledkem této změny bude zkrácení celkové doby výstavby. Ještě letos bude rekonstrukce dokončena na 80 procentech z celkové délky komunikace a v příštím roce celá stavba nebude trvat až do října, ale velmi pravděpodobně bude hotova již na konci srpna,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Práce začaly letos v květnu, jsou rozděleny na šest úseků. Mezi Valašskými Klobouky a místní částí Lipina je nyní silnice neprůjezdná. Auta musejí objíždět uzavřenou část přes rozestavěný úsek s omezením rychlosti mezi Křekovem a Vlachovicemi. „Autobusy linkové dopravy jezdí po objízdné trase Vlachovice - Vlachova Lhota - Valašské Klobouky a cestující z Lipiny a Křekova vyváží speciální linka k zastávkám do Vlachovic, jednou denně ve výukové dny až k základní škole do Valašských Klobouk. Tento stav však skončí 1. října a od následujícího dne už budou motoristé využívat rekonstruovaný úsek z Lipiny do Valašských Klobouk,“ uvedl Vojtěch Cekota z Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které se o silnice nižších tříd v regionu stará.
Podle hlavního stavbyvedoucího z firmy Eurovia CS Stanislava Tichého bude od 4. do 22. října platit úplná uzavírka v úseku mezi Křekovem a Vlachovicemi. Stavbaři tam plánují recyklaci původní konstrukce vozovky včetně přidání pojiva. Po navazujících zkouškách pevnosti budou pokračovat v pokládce asfaltu. Autobusy pojedou opět po stejné objízdné trase, ale ve směru z Křekova do Lipiny, Valašských Klobouk, Vlachovy Lhoty a Vlachovic.
Stavbaři předpokládají, že úsek z Lipiny do Křekova, který je dlouhý 570 metrů, bude uzavřen od 8. do 22. listopadu. Objízdná trasa povede přes Vlachovu Lhotu. „Silničáři budou dál pracovat na zbývajících úsecích silnice. Zejména budou pokládat krajnice a pracovat na odvodnění a trvalém dopravním značení. Motoristům však bude povolen průjezd stavbou,“ uvedl Cekota.
Podle Tichého zkracuje stavební firma lhůtu výstavby oproti uzavřené smlouvě o dílo přibližně o dva měsíce. „Za sedm měsíců v roce 2021 prostavíme téměř 105 milionů korun včetně DPH. Za necelých sedm měsíců výstavby bude v provozu kompletní rekonstruovaná vozovka v délce 3471 metrů z celkové délky úseku 4951 metrů,“ doplnil Tichý. Rekonstrukce silnice přijde na téměř 135,2 milionu korun včetně DPH. Spolufinancována je prostřednictvím evropské dotace z Integrovaného regionálního operačního programu.