Článek
„Současná doba nutí každého z nás hledat možnosti úspor. Šetřit musí i město. V případě městské hromadné dopravy se náklady na provoz v posledních měsících zvýšily v řádu milionů a my na to musíme reagovat. Zdražit jízdné tak, aby se nárůst nákladů podařilo pokrýt, je nemožné. To by lidé nezaplatili. Rozhodli jsme se proto zrušit spoje, které jezdí téměř prázdné,“ uvedl starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL).
Pro loňský rok objednalo město Vsetín u dopravce Z-Group bus MHD v rozsahu 682.000 najetých kilometrů. Počítalo se s provozními náklady téměř 37 milionů korun a výběrem jízdného přesahujícího osm milionů korun. Očekávanou ztrátu téměř 29 milionů mělo město krýt ze svého rozpočtu.
„Na podzim roku 2022 ale dopravce oznámil, že v důsledku inflace a zvýšení cen stlačeného zemního plynu, který je používán pro pohon autobusů obsluhujících vsetínskou MHD, dojde k nárůstu nákladů v řádu milionů korun,“ uvedl vedoucí odboru správy majetku, investic a strategického rozvoje města Dalibor Sedláček. Konečná výše nákladů na provoz MHD v loňském roce bude známá v březnu. „Protože však ani výhled pro rok 2023 není příznivý, rozhodlo město v rámci úsporných opatření o redukci objednávky najetých kilometrů na 540 tisíc za rok. Takto upravené jízdní řády vejdou v platnost 15. ledna. Zveřejněny jsou již na webu města,“ uvedla mluvčí.