Článek
Důvodem je úbytek parkovacích míst v centru města kvůli rekonstrukci železničního nádraží a prostoru před a za nádražím.
Nový systém upřednostní parkování lidí, kteří v Kolonce žijí, také aut společností, které tam mají sídlo, i organizací, jež zajišťují pro tamní obyvatele pečovatelské služby. Systém rezidentního parkování nezajistí držitelům karet automaticky parkovací místo, ale umožní jim bezplatné parkování na vymezených plochách a vjezd do dvorů a vnitrobloků, do nichž je jinak zákaz vjezdu.
Změnu v parkování bude kontrolovat městská policie. „Několik dní bude upozorňovat řidiče napomenutím, dále už to bude vyžadováno i pod pokutou,“ uvedl starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL). Další lokalitou, kde by systém mohl být zaveden, jsou podle něj Trávníky.
Zavedení rezidentního parkování v Kolonce si vyžádá změnu asi 45 dopravních značek a dodatkových tabulí, počítá se s nástřikem modrého pruhu. Je také třeba pořídit systém k vydávání rezidentních karet. Náklady jsou 325 000 korun.
Od poloviny listopadu je kvůli rekonstrukci nádraží omezená doprava v Nádražní ulici. Od konce října je uzavřená část plochy v prostoru bývalé železniční vlečky naproti autobusovému nádraží, kterou motoristé využívali k parkování. Dělají se tam přípravné práce pro stavbu parkovacího domu.
Kvůli omezení parkovacích kapacit otevřela radnice záchytné parkoviště se 120 místy na upraveném atletickém oválu bývalého spartakiádního stadionu na Ohradě. Motoristé tam mohou parkovat zdarma. Do centra se dostanou městskou hromadnou dopravou. Další velkokapacitní parkovací plocha v docházkové vzdálenosti centra města je u zimního stadionu Na Lapači. Od 15. ledna se sníží počet pásů nástupišť autobusového nádraží ze čtyř na tři, uzavřeno bude parkoviště mezi třetím a čtvrtým pásem. Prostor je nutné uvolnit kvůli stavbě parkovacího domu a následného narovnání Nádražní ulice.