Článek
Řidiči budou uzavřený úsek objíždět po objízdných trasách. „Pro vozidla do 7,5 tuny vede objízdná trasa přes Hluk. Těžká vozidla nad 7,5 tuny budou úsek objíždět přes Moravský Písek. Místní řidiči mohou uzavřenou křižovatku objet přes ulici Osvobození a propojku za Kunovice,“ uvedla Lucie Trubelíková z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Stavba na silnici I/55 má podle silničářů zajistit plynulost a bezpečnost provozu na průtahu městem. Začala loni v létě, hotová by měla být letos v srpnu. „V loňské stavební sezóně jsme zhruba na 900 metrech průtahu zrekonstruovali vozovku, byla zkapacitněna křižovatka se silnicí I/50, v úseku jsme provedli přeložky inženýrských sítí a osadili konstrukci nového portálu,“ uvedl Roman Zbořil, projektový manažer společnosti Skanska, která silnici rekonstruuje.
Přes zimu podle něj stavbaři pracovali hlavně na místních komunikacích mimo hlavní trasu průtahu. Od poloviny března budou pokračovat úpravou napojení v křižovatkách u městského úřadu v centru Kunovic. „V křižovatce u Staré školy je nutno přetrasovat vozovku ve směru na Veselí (nad Moravou) tak, aby se do budoucna zvýšila bezpečnost provozu. Na ostatních větvích křižovatky budeme provádět šířkové úpravy. V plánu je kompletní rekonstrukce v celé šíři vozovky, včetně okolních chodníků pro pěší,“ doplnil Zbořil
Především loni způsobila podle ředitele zlínského pracoviště ŘSD Karla Chudárka uzavírka silnice I/55 v centru Kunovic komplikace místním, obyvatelům přilehlých obcí a projíždějícím řidičům. O trpělivost je žádá do srpna, kdy by stavba měla být hotová. „Výsledkem bude zvýšení bezpečnosti pro všechny účastníky provozu, včetně pěších a cyklistů a posílení kapacity silničního průtahu,“ řekl Chudárek. Náklady na přestavbu silnice činí 116 milionů korun bez DPH.