Článek
V minulých dnech se podle něj v ulici Osvobození začaly připravovat patky pro usazení sloupů trolejového vedení. Hlavní práce začnou v únoru a potrvají do dubna. „Jejich výsledkem bude zbrusu nová dvoustopá trolejová dráha v délce asi 950 metrů,“ uvedl Vojtěch Cekota, mluvčí Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice, která MHD ve zlínské aglomeraci zajišťuje.
Trolejové vedení naváže na původní trasu, která za poštou odbočuje z ulice Osvobození do Havlíčkovy ulice k železniční stanici. Povede jako současná autobusová linka 55 ulicí Osvobození a navazující ulicí Komenského až před tělocvičnu Jednoty Sokol, kde prodloužené trolejové vedení skončí a bateriové trolejbusy, které tam začne DSZO nasazovat ve zkušebním provozu přibližně od května, budou pokračovat v jízdě na baterie až na obratiště Štěrkoviště a zpět.
„Chceme tímto projektem pokračovat v ekologizaci provozu městské hromadné dopravy a nahrazovat tam, kde je to technicky možné a ekonomicky oprávněné, naftové spalovací motory bezemisní elektrickou trakcí,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Cestující i obyvatelé přilehlých domů podle něj jistě ocení také výrazně nižší hlučnost trolejbusů v porovnání s autobusy.
V roce 2019 nahradila DSZO autobusový provoz bateriovými trolejbusy v Kostelci, Štípě a Lešné. Bateriové trolejbusy mohou jezdit na linkách, které jsou zčásti vedeny mimo trakční vedení, ale dostatečná část takové linky funguje pod trolejemi, aby se baterie vozů stačily dobít. Na rozdíl od elektrobusů se bateriové trolejbusy dobíjejí za jízdy a neztrácí čas stáním u dobíjecích stanic.
Prodloužení trolejového vedení v Otrokovicích přijde na 10,7 milionu korun, dotace z evropského operačního programu Doprava pokryje 8,14 milionu korun z této částky. V budoucnu plánuje DSZO podle Cekoty prodloužit troleje ještě o několik desítek metrů dál až po zastávku Nadjezd, aby bylo možno spouštět a nasazovat sběrače trolejbusů při stání až v této zastávce.
Trolejové vedení v síti MHD ve Zlíně a Otrokovicích bylo dosud dlouhé 63,3 kilometru, jde o údaj týkající se jedné stopy. Výstavbou nového úseku v Otrokovicích se tedy prodlouží o 1,9 na 65,2 kilometru. Pro obsluhu trolejbusových linek, jejichž části nejsou vybaveny trolejovým vedením, má DSZO k dispozici deset bateriových trolejbusů. Pro příští rok připravuje nákup dalších čtyř.