Hlavní obsah

Přestavba mostu přes řeku Moravu v Napajedlech zkomplikuje příjezd do města

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Přestavba silničního mostu přes řeku Moravu v Napajedlech na Zlínsku zkomplikuje na rok a půl příjezd do města.

Článek

Stavbaři dosavadní most zbourají a postaví místo něj nový. Jde o spojnici centra města se silnicí I/55 a průmyslovým areálem Fatra na protějším břehu řeky. Důvodem rekonstrukce mostu je jeho špatný technický stav, sdělil dnes ČTK Vojtěch Cekota z Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které se v regionu stará o silnice nižších tříd. Řidiči budou muset po dobu oprav využívat objízdnou trasu, chodcům bude k dispozici kyvadlová autobusová doprava.

Stavební práce začnou na jaře, neměly by trvat déle než 18 měsíců. „Předpokládá se, že po novém mostě se neomezeně začne jezdit a přecházet v prosinci 2025,“ uvedl Cekota. Náklady činí téměř 134,9 milionu korun. Stavbu silničáři částečně financují z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.

Dosavadní most, který je dlouhý 114 metrů, byl postaven v roce 1967. Vede po něm silnice třetí třídy a chodníky. „Dle závěrů diagnostiky a hlavních prohlídek mostů je současný stav nosné konstrukce velmi špatný, spodní stavby špatný a použitelnost časově omezena do roku 2026,“ uvedl Cekota. Proto ŘSZK připravilo demolici mostu, na jehož místě bude stát most nový.

Po dobu přestavby se motoristé, cyklisté i chodci budou muset dostávat na opačný břeh řeky jinudy. Řidiči budou moci jezdit přes Masarykovo náměstí, ulice Palackého, Zábraní a Dr. Beneše a silnici I/55. Chodci využijí kyvadlovou autobusovou dopravu. V zimním období však budou moci přes rozestavěný most přecházet. „Most bude zcela uzavřen od 3. března 2024 do začátku zimního období a následně od jara 2025 do konce listopadu 2025,“ uvedl Cekota.

Rekonstrukci mostu ŘSZK připravuje od roku 2018. „V případě, že bychom se stavebními pracemi nezapočali již nyní, museli bychom od roku 2025 přistupovat k různým omezením na mostě, až bychom jej byli po čase nuceni uzavřít úplně, což by způsobilo občanům a firmám ještě více komplikací a na podstatně delší dobu,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý. Současně je podle něj nutné přestavbu mostu dokončit před plánovaným zahájením výstavby dálnice D55 v úseku mezi Napajedly a Babicemi na Uherskohradišťsku. Začít by měla v roce 2026.

Doporučované