Článek
Cena stavby, kterou na základě výsledků veřejné soutěže zajistí sdružení firem Strabag a Eurovia, by měla dosáhnout téměř 220 milionů korun bez DPH, sdělila dnes ČTK mluvčí vsetínské radnice Jana Raszková.
Problematické je nyní především odbočování ze Vsetína směrem na Horní Lideč na Vsetínsku, kde řidiči mnohdy neodhadnou rychlost přijíždějících vozidel. Při stavbě takzvané rampy Mostecká vybudují stavbaři dva chybějící připojovací pruhy k silnici I/57, která u Vsetína slouží jako obchvat města. „Úpravou dojde ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Jde totiž o velmi nebezpečný úsek, kde často dochází k nehodám s tragickými následky,“ uvedla Lucie Trubelíková z ŘSD.
Připojovací pruhy ze silnice I/57 se u polyfunkčního komplexu Kotovo napojí prostřednictvím nově vybudované okružní křižovatky na silnici I/69. „Motoristé jedoucí od Valašského Meziříčí a směřující do centra Vsetína nebo na Zlín tak sjedou ze silnice I/57 odbočením vpravo po rampě k nové okružní křižovatce. Ti, kteří naopak z centra města nebo od Zlína míří k Ústí, vyjedou od okružní křižovatky u Kotova po připojovacím pruhu na silnici I/57. V obou případech odpadne nebezpečné odbočování vlevo, které je na křižovatce nad čerpací stanicí Shell v její nynější podobě tím největším problémem,“ uvedl vsetínský starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Pro město Vsetín je výstavba rampy Mostecká významná nejen z kvůli zvýšení bezpečnosti silničního provozu na frekventované křižovatce. „Na plánovanou okružní křižovatku u Kotova totiž naváže stavba přístupové komunikace do sídliště Rokytnice a také přes Lapač do prostoru nového záchytného parkoviště za vlakovým nádražím. V tomto případě jde o nedílnou součást již probíhající rekonstrukce vlakového nádraží a přeměny přednádražního a zanádražního prostoru,“ uvedl starosta. To vše dohromady podle něj umožní například i zklidnění nyní dopravně přetížené ulice Na Dolansku.