Článek
„Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) tím reaguje na vysokou nemocnost řidičů související se šířením koronavirové varianty omikron,“ sdělil mluvčí dopravce Vojtěch Cekota.
Přibližně ze 180 řidičů DSZO v hlavním pracovním poměru bylo podle Cekoty v posledních dnech zhruba 30 v izolaci, v karanténě, případně ošetřovalo nemocného člena rodiny. Počet práceneschopných se navíc dál zvyšoval. „Za těchto okolností by již bylo velmi těžké zajišťovat obsazení všech služeb podle jízdních řádů pro běžné pracovní dny,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Dopravní společnost je proto podle něj nucena přistoupit k dočasnému omezení provozu. „Budeme od středy 26. ledna jezdit podle takzvaných letních jízdních řádů, které představují snížení výkonů asi o deset procent. Předpokládáme, že z důvodu stejné nemoci zůstanou doma i mnozí cestující, takže přepravní kapacita bude dostatečná,“ doplnil Kocháň.
Odjezdy podle takzvaného letního provozu jsou uvedeny v prostředním sloupci časových údajů v zastávkových jízdních řádech. Provoz MHD o víkendech se nemění. Vzhledem ke zkušenostem s podobným omezením MHD loni a předloni vypraví DSZO nad rámec letních jízdních řádů na linky ještě některé posilové spoje, zejména ráno. „Přehled posilových spojů bude na zastávkách vyvěšen a cestující jej dohledají také na webu www.dszo.cz,“ doplnil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Dočasnou změnu jízdních řádů schválili na svém dnešním zasedání zlínští radní. „Všem cestujícím, kteří využívají služeb MHD, se za omezení provozu omlouváme. Jakmile to bude možné, obnovíme provoz se standardních jízdním řádem. S DSZO jsme domluveni, aby byly zajištěny především spoje v exponovaných časech, které jsou využívány pro cestování do školy či práce. Zároveň má DSZO za úkol situaci průběžně vyhodnocovat a v případě potřeby posílit vybrané ranní a odpolední spoje,“ uvedl zlínský radní Michal Čížek (ANO).
Podle letního provozu bez posilových spojů budou jezdit trolejbusy a autobusy i po dobu jarních prázdnin od 4. do 11. února. O rozsahu provozu MHD po skončení jarních prázdnin a případném návratu na standardní jízdní řády pro pracovní dny bude rozhodnuto podle aktuálního vývoje epidemie a podle počtu řidičů v pracovní neschopnosti. „DSZO o tom bude cestující včas informovat,“ uvedl Cekota.
Prostřednictvím 37 autobusů, jednoho elektrobusu a 59 trolejbusů DSZO provozuje MHD ve Zlíně, Otrokovicích a Želechovicích nad Dřevnicí. Zajišťuje rovněž opravy vozidel, montáž a opravy trakčního vedení a reklamní činnost. V roce 2020 přepravila zhruba 28,7 milionu cestujících, údaje za loňský rok zatím oficiálně nezveřejnila.