Článek
S využitím dotací chce pořídit čtyři kloubové trolejbusy a šest takzvaných sólo trolejbusů. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Obměnu vozového parku však dopravce chystá i v nejbližších měsících. Před nedávnem DSZO uzavřela smlouvu na dodávku čtyř bateriových trolejbusů od společnosti SOR Libchavy. Každý z nich přijde na 10,15 milionu korun bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryje evropská dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. „Termín pro dodání je únor 2023,“ uvedl Kocháň.
Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy SOR TNS 12 plánuje DSZO pravidelně nasazovat především v Otrokovicích na lince 55. Třídveřové vozy budou plně klimatizované, nabídnou 33 míst k sezení. Vybaveny jsou trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení.
Ve vozovém parku má DSZO nyní 31 dvanáctimetrových trolejbusů a 25 osmnáctimetrových kloubových trolejbusů. „Do kategorie trolejbusů můžeme zařadit též jeden dvanáctimetrový elektrobus,“ uvedl ředitel. Od roku 2019 podnik vyřadil tři trolejbusy. „Vozidla byla rozebrána na náhradní díly a odvezena na ekologickou likvidaci,“ doplnil Kocháň.
Obyvatelé Zlína i jeho návštěvníci si mohli jízdu trolejbusem poprvé vyzkoušet v lednu 1944. Začínalo se s linkami A, B a C. Od té doby zůstaly trolejbusy hlavním dopravním prostředkem městské hromadné dopravy (MHD) ve Zlíně a později i v Otrokovicích. Trolejbusová síť se postupně rozšiřovala a zůstala v provozu i v období stagnace v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy některá města své trolejbusové provozy zrušila.
Kromě trolejbusů zajišťují MHD ve zlínské aglomeraci také autobusy. Více než dvě třetiny cestujících však přepraví právě trolejbusy. Vozidla DSZO najezdily loni v MHD v součtu zhruba 4,7 milionu kilometru a přepravily 27,1 milionu cestujících.