Článek
Každý z trolejbusů přijde na 10,15 milionu korun bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryje evropská dotace z Integrovaného regionálního operačního programu.
Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy SOR TNS 12 plánuje DSZO pravidelně nasazovat především v Otrokovicích na trase nynější autobusové linky číslo 55, jejíž část vybavuje novým trolejovým vedením. Třídveřové vozy budou plně klimatizované, nabídnou 33 míst k sezení. "Do výbavy budou patřit rovněž dveřové sčítací rámy, což je technologie, která automaticky registruje počty nastupujících a vystupujících cestujících a shromažďuje bez lidského zásahu důležitá data, jež lze použít například při plánování počtu spojů a tvorbě jízdních řádů," uvedl mluvčí dopravce Vojtěch Cekota.
Trolejbusy jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část, od nadjezdu po Štěrkoviště, v úseku bez trolejí při odebírání energie z baterií.
Loni DSZO vypsala na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Zúčastnily se jí dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy. "Je to pro nás po Praze druhá významná samostatná zakázka na dodávku trolejbusů," řekl obchodní ředitel společnosti SOR Filip Murgaš.
Podle ředitele DSZO Josefa Kocháně jde o první trolejbus SOR s elektrickým vybavením od firmy Cegelec. "Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí," uvedl Kocháň. Na základě uzavřené smlouvy je výrobce povinen dodat všechny čtyři nové trolejbusy do konce února příštího roku.
Prostřednictvím 37 autobusů, jednoho elektrobusu a 59 trolejbusů DSZO provozuje MHD ve Zlíně, Otrokovicích a Želechovicích nad Dřevnicí. Zajišťuje rovněž opravy vozidel, montáž a opravy trakčního vedení a reklamní činnost. V roce 2020 přepravila zhruba 28,7 milionu cestujících, údaje za loňský rok zatím oficiálně nezveřejnila.