Článek
Správa železnic současně pokračuje v úvodních pracích na rekonstrukci vsetínské železniční stanice, do níž hodlá ve stejném časovém období investovat téměř 3,4 miliardy korun.
Vsetín bude mít po dokončení prací moderní dopravní terminál propojující vlakovou a autobusovou dopravu, podle zástupců radnice se zvýší i počet parkovacích míst a zlepší dopravní infrastruktura. „Budova bývalých barev a laků ustoupí novým záměrům využití prostoru, v němž se nachází. V brzké budoucnosti by totiž do těchto míst měla částečně zasahovat přeložená železniční vlečka vedoucí do areálu Lesů a statků Tomáše Bati a částečně pak nové autobusové nádraží včetně přístupové komunikace do plánovaného parkovacího domu,“ uvedl starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Demoliční práce přijdou na necelý milion korun, potrvají asi dva měsíce. Vsetín také v souvislosti s chystanou rekonstrukcí letos vypíše dvě klíčové soutěže. „Zvlášť budeme soutěžit stavební přeměnu přednádraží a zvlášť zanádraží. Věřím, že vše proběhne bez větších problémů a stavební práce se nám podaří zahájit ještě letos,“ uvedl starosta.
Za nádražím chce podle něj město začít s výstavbou mostu přes mlýnský náhon u volejbalových kurtů Na Lapači. „V přednádraží by mělo jít zejména o zahájení výstavby podchodu pod Nádražní ulicí, který propojí podzemní parkoviště pod Náměstím Jarmily Šulákové s budoucí novou výpravní budovou. Podchod pak povede dále pod kolejištěm až na Lapač, přičemž tuto část bude realizovat Správa železnic,“ uvedl Růžička.
Kvůli výstavbě nádraží je podle něj letos nutné zrekonstruovat kanalizace v ulici U Hřiště. Správa železnic mezitím podle mluvčího Dušana Gavendy pracuje v železniční stanici Vsetín i v úseku směrem k Ústí na trakčním vedení. „Jde především o stavbu základů trakčního vedení a montáž stožárů. Probíhá také příprava přístupových komunikací na stavbu,“ uvedl Gavenda.
Letos se podle něj bude pracovat na stavbách budov zabezpečovacího zařízení, tankovací stanice a dopravního terminálu. „Dále půjde o práce na kabelových trasách a na komunikacích včetně mostů. Ve směru na Valašskou Polanku se bude rekonstruovat železniční svršek i spodek. V průběhu roku jsou v tomto úseku dále v plánu práce na mostních objektech, protihlukových stěnách a zabezpečovacím zařízení,“ doplnil Gavenda.
Prostor u nádraží se výrazně změní, vznikne nový přivaděč směrem od Zlína a také kruhový objezd. Soukromý investor tam hodlá stavět byty, město chystá investice do komunikací a parkoviště. Správa železnic souběžně postaví novou výpravní budovu, bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní i autobusovou dopravu. Stavbaři dále vybudují tři vlaková nástupiště, vzniknou nové podchody i parkovací dům.