Článek
Hala s prodejnou koberců zabírá 1300 metrů čtverečních, ředitelství ji získalo ve spolupráci se žďárskou radnicí. Za zbourání ŘSD bez daně zaplatí 1,84 milionu korun. Zakázku dostala firma Envipoint. Stavbu silnice má ředitelství v plánu zahájit v polovině příštího roku. Cílem je snížení dopravní zátěže v centru města.
Mezi výpadovkami ve směru na Brno a na Jihlavu se ŘSD chystá postavit silnici měřící tři čtvrtě kilometru, díky níž se sníží dopravní zátěž v navazujících městských ulicích. Jde o stavbu v předpokládané hodnotě přes sto milionů korun, pro kterou dokončuje dokumentaci pro stavební povolení. Po nové silnici budou auta jezdit okrajovou částí Žďáru nad Sázavou od Nového Města na Moravě na Jihlavu. Nebudou už projíždět vytíženou ulicí Brněnská, jíž vede hlavní tah I/37 a kterou teď podle údajů ředitelství projíždí denně přes 11 tisíc vozidel.
Plánovaná nová část silnice naváže na první úsek žďárského obchvatu v trase tahu I/19, který slouží od listopadu 2015. Měří 1,5 kilometru a propojuje výpadovou silnici na Nové Město na Moravě s výpadovkou na Brno. Největší díl z 59 milionů korun nákladů neslo ŘSD, které platilo stavbu 882 metrů nové komunikace. Žďárská radnice se na své náklady postarala o zvýšení únosnosti místní silnice, která se pak stala součástí hlavní trasy.