Článek
Hotovo má být začátkem října. „Hlavním cílem je oprava povrchu vozovky silnice v celé šířce jízdního pásu, to je dvou průběžných jízdních pruhů a zpevněných krajnic,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček.
Opravu provede společnost Swietelsky stavební s.r.o., která z šesti uchazečů o zakázku nabídla nejnižší cenu s termínem uvedení stavby do provozu za 13 týdnů. Opravovat se budou i dlážděné ostrůvky a vnitřní prstenec okružní křižovatky. Nutné bude také vyčistit odvodnění silnice.
Po silnici dál povede místní i tranzitní doprava, s částečnou uzavírkou nebo kyvadlovým provozem. "Celá oprava začne částí silnice od okružní křižovatky se silnicí druhé třídy číslo 29 v délce asi 380 metrů. Pracovat se bude v jízdním pásu ve směru k dálnici D1 a opravou projde příslušná polovina okružní křižovatky. Ze silnice I/38 tak nebude možné odbočit do ulice Fügnerova a Okružní, stejně jako z těchto ulic na silnici I/38 vjet. Ve směru Světlá nad Sázavou, Želiv bude značená objízdná trasa po místních komunikacích.
Podle sčítání dopravy z roku 2020 projíždí po silnici denně asi 13 tisíc vozidel.