Článek
První část obchvatu Lukavce by podle Houšky měla být zprůjezdněná 30. června. Náklady na stavbu tohoto obchvatu jsou podle webu kraje 312 milionů korun včetně DPH, kraj na ni dostane 60 milionů korun z evropského dotačního programu IROP. Plnohodnotně začne obchvat sloužit od listopadu, po dokončení oprav navazujících silnic II. třídy, které vedou k hranici se Středočeským krajem.
Zprovoznění první části obchvatu městyse Lukavec ve směru na Pacov bude mít podle starosty městyse Františka Pinkase (KDU-ČSL) význam pro obyvatele i pro kamiony zajíždějící do tamního dřevozpracujícího družstva. Nebudou díky tomu muset jezdit po dlouhých objízdných trasách.
Severozápadní obchvat Velké Bíteše bude hotový na přelomu září a října. Nové dva kilometry silnice propojí trasu II/379, která vede na Tišnov, s hlavním tahem číslo 37 od Žďáru nad Sázavou. Také na tuto stavbu téměř za 85 milionů korun včetně DPH dostane kraj evropskou dotaci.
Kraj chtěl letos také začít stavět část jihovýchodního obchvatu Jihlavy, i na ni má slíbenou dotaci. Výběr dodavatele na zakázku s předpokládanou hodnotou okolo 450 milionů korun se ale táhl kvůli námitkám a odvoláním účastníků. Vybraná firma nakonec z řízení minulý měsíc odstoupila a po ní také další oslovení účastníci. Opakované zadání této zakázky projednají radní kraje v příštím týdnu.
Kraj Vysočina spravuje přes 4500 kilometrů silnic II. a III. třídy. Kvůli stavbě nového jaderného bloku elektrárny Dukovany by na nich měly být v nejbližších letech postavené obchvaty Brtnice, Zašovic, Okříšek a Slavětic.
Mezi dalšími chystanými projekty je jihovýchodní obchvat Velkého Meziříčí s mostem přes řeku Oslavu. Na podobě mostu se teď kraj domlouval s tamní radnicí. Termín zahájení stavby obchvatu zatím není stanovený.