Článek
Vyplývá to z dnešních údajů na městském webu. Systém s parkovacími zónami zavedlo krajské město letos v květnu, nejdřív v centru a přilehlých ulicích. Zářijové rozšíření bude letos poslední.
„V příštím roce město plánuje zavést systém do okolí jihlavské nemocnice,“ uvedl mluvčí města Radovan Daněk.
Parkoviště spadající do nového placeného systému parkování jsou podstatně prázdnější, než byla předtím. Jihlavský radní David Beke (ODS) dnes ČTK řekl, že na hodnocení to je zatím krátká doba i kvůli tomu, že je teď v dopravě prázdninový režim. „Samozřejmě, lidé si zvykají, protože je to veliká změna,“ uvedl. Podrobné informace o vytížení parkovišť v nových parkovacích zónách bude město dostávat, až začne ulicemi projíždět auto s kamerami, které bude parkování kontrolovat. Jihlava by ho měla mít od podzimu.
Změny v parkování radnice letos zjara zdůvodnila nedostatkem míst pro auta. V padesátitisícové Jihlavě je každý rok nově zaregistrováno téměř 700 osobních vozů. Nový systém zvýhodňuje Jihlavany. Základní cena za první roční oprávnění pro trvale bydlící je 1200 korun, pro podnikatele 4800 korun. Krátkodobé parkování na vyhrazených místech v nových zónách stojí od 20 do 30 korun za hodinu, v zóně s fialovou barvou mohou návštěvníci města nechat auto celý den za 50 Kč. Platit se dá v parkovacích automatech i online.