Článek
„My bychom byli šťastní, kdyby tady ten obchvat byl. To už se řešilo před deseti nebo 11 lety,“ řekl starosta Krátké Vsi Jiří Ondráček. K aktuálně zveřejněnému záměru podle něj do začátku tohoto týdne v obci nikdo nedal připomínky. Starosta podotkl, že doprava ve vsi v posledních letech ještě zhoustla při opravách tahu 19 z Havlíčkova Brodu na Přibyslav. Asi rok je na průtahu Krátkou Vsí úsekové měření rychlosti aut, přestupky řeší úředníci v Havlíčkově Brodě.
Krátkou Vsí se 134 obyvateli prochází tah, který propojuje jižní Čechy s Vysočinou a Pardubickým krajem. Podle sčítání dopravy z roku 2016 projelo přes Krátkou Ves za 24 hodin v průměru skoro 6000 vozidel. Průtah obcí podle zveřejněného záměru nevyhovuje současným požadavkům silničního provozu a v některých parametrech ani platným předpisům a normám. Stavba obchvatu by podle záměru mohla začít v roce 2028. Její cenu ŘSD na svém webu odhadlo na víc než 800 milionů korun.
Státních silnic I. třídy prochází Krajem Vysočina přes 420 kilometrů. ŘSD teď staví jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu. Stavba zhruba za 1,6 miliardy korun bez daně začala před dvěma lety. Podle posledních informací ředitelství by auta měla po obchvatu měřícím 4,1 kilometru jezdit koncem příštího roku.
V polovině letoška by měly začít práce na stavbě tři čtvrtě kilometru nové silnice ve Žďáru nad Sázavou, které budou podle předpokladu ŘSD stát přes 100 milionů korun bez DPH. Nová část silnice propojí výpadovky ve směru na Brno a na Jihlavu.