Článek
Zařízení dokáže vyčistit více souprav než při mytí v nynějších prostorách, které už nevyhovují, a bude až ze čtyř pětin využívat recyklovanou vodu. Nová myčka by měla začít fungovat v dubnu příštího roku. ČTK to dnes sdělil Lukáš Kubát z tiskového oddělení ČD.
Myčku začalo zkraje letoška budovat drážní Oblastní centrum údržby Východ. Podle ČD jde o technologii, která i díky využívání recyklované vody minimalizuje dopady na životní prostředí. Za den dokáže umýt nejméně 25 vozidel. „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky,“ uvedl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis.
V následujících dvou letech bude podle zprávy modernizovaný vozový park v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Zázemí tam budou mít nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě těchto nových jednotek bude středisko zajišťovat mytí dalších druhů vlaků.
Železniční vozidla se zatím myjí v prostorách postavených v roce 1870, které už podle ČD nevyhovují. Hala nové myčky bude dlouhá 67 metrů a na šířku bude měřit přes 8,5 metru. Zároveň bude postavený technologický objekt a upravené příslušné kolejiště. Chystaná technologie umožní dva základní způsoby očisty. Buď bude vozidlo stát a pohybovat se bude mycí portál nebo bude vozidlo projíždět stojícím portálem.
Stavbu provádí společnost Myčka Havlíčkův Brod, která sdružuje akciové společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a Subterra.